Nej, inte har jag bråttom.

Det pratas om att man borde höja pensionsåldern, att 65 inte är tillräckligt. Och absolut, det håller jag med om. Det är ju ingen ålder. Men jag måste då säga att inom handel så är det ett undantag, för riktigt gamla kassörskor, alltså 65+ är inte snabba. Jag tror den mest långsamma jag någonsin mött jobbar på Willys här i Borlänge. Det var länge sedan den här gumman pensionerade sig. Måste vara en extrajobbare.

Första gången jag stod i hennes kö så skulle jag köpa ost, och det tog minst 20 minuter att avverka tre kunder. Vände och vred på både frukter och annat, stannade upp och tog en paus, kikade på sin kund och tittade lite grann. En vara till. En titt på kunden som ska komma sen. I dag ställde jag mig i kön, och när det gått en stund ser jag att det är hon igen. Gick i lika sakta mak. Inget ont om gamla damer, men i kassan ska dom inte vara. Inte om det hade varit en gubbe heller. Finns säkert en massa åldringar som är riktiga hejjare där varorna far förbi, men inte på Willys i Borlänge i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ella

Haha, då kanske till o med kassörskan här på Hemköp ligger i lä. Hon är dock 72 o senildement, så de borde bilda klubb o byta/sluta jobba. :d

Postat av: Lotta

:-)

hörödudu.., kan du hjälpa mig att länka till allas bloggar så där som sandra har på sin sida?? ;-)

puss!

2008-10-18 @ 07:18:04
URL: http://lottans.blogg.se/
Postat av: Linda

Njaa, tycker 65 är en bra ålder. Längtar tills jag blir pensionär så jag kan softa om dagarna.

2008-10-24 @ 19:19:58
URL: http://isawu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback