Utökad kryddhylla.

Jag börjar gilla det här livet. Jag är hela tiden omringad av alla möjliga nationaliteter, det engelska språket och olika kulturkrockar. Idag har kryddor från Iran tillkommit på vår kryddhylla i köket. Jag hörde hur det helt plötsligt pratades ett annat språk än kinesiska ute i hallen, och var tvungen att titta. Jo visst, det har kommit en ny tjej! Från Iran. Visst är det arabiska där? Ser i alla fall ut så på kryddburkarna. Ett väldigt mixat kök vi har nu. Hon verkade i alla fall trevlig och engelska kunde hon, så det ska inte bli några problem tror jag. Hon hade sin brorsa med sig, som körde hit henne och hjälpte henne att flytta in. Hans svenska var riktigt bra, men så hade han bott i Göteborg sedan 2001. Det är kul det här, helt plötsligt så bara klampar det in någon helt oväntat. Nu är vi full skara igen.

Engelskan börjar komma tillbaka till mig nu, i början var det väldigt ansträngt. Tappade orden osv. Nu känns det bättre, är glad att jag får använda den större delen av dagarna. Japanen som var här på kalas igår har jag mött två ggr idag, hon ville ses något. Kan ju vara kul.

Det här är ett annorlunda, men roligt & socialt sätt att bo på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback