Kinesiskt födelsedagskalas.

Cha fyller år i morgon - så jag är bjuden på kalas/middag. Det ska bli spännande, och samtidigt lite nervöst. Det blir vi tre som bor här, några andra kineser och en japan. Så språket blir engelska. Det skulle kunna bli bra samtalsämnen, med tanke på att vi alla förmodligen har ganska olika livserfarenheter, reseupplevelser och annat. Hoppas bara inte att hon lagar något med fisk eller skaldjur. Dom är ett gäng som ska laga mat, jag frågade om jag kunde hjälpa till med något men det behövdes inte. Skulle tro att hon inte vågar ta hjälp av mig till en kinesisk måltid, haha.

Jag kände att jag ville ge henne en födelsedagspresent. Däremot visste jag inte vad, det är svårt att ge saker till någon man inte känner så speciellt bra. Men eftersom att dom dricker te som galningar, så tyckte jag att det här passade bra.


Kommentarer
Postat av: Whitney

vilken söt blogg. smart present idé


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback