Sousse i minnet

Vi är hemma från ett hett & svettigt Tunisien. En vecka med klockrent väder, varma dagar och kalla öl. I stort sett väldigt nöjda, men samtidigt inget ställe jag återvänder till. Bara ännu en plats att kryssa i på kartan. Det som störde mig under resan var dessa araber som trodde att dom kunde bete sig exakt hur dom ville. För det första så blev man släpad in i en affär om man råkade kasta ett öga på vad som fanns, men sen fortsatte gå. Jag körde med solglasögonen på och spelade stum. Däremot insåg dom att Nicke var mera lättövertalad och blev ett snabbt offer.
 
Det här med att pruta har aldrig varit min grej, känns liksom fel. Man är för mycket svensk helt enkelt, van att betala det pris som anges. Men i Tunisien är det nästan regel på att pruta. Det jag köpte hade jag prutat ner till 70 % billigare, ändå blir man alltid lurad, haha. Men det var en underbar vecka med en massa sköna dagar vid poolen och stranden, på en båttur, en massa god mat. Trots att vi gjorde allt för att inte snåla, så har vi bara gjort av med hälften av de pengar som vi tog med. Billigt att leva.


Solnedgången från balkongen.


Nicke njöt av solen, lika mycket som mig.


Havet i ett par pilotbrillor.


Det fanns en hel del strökatter, söta ena.


Pasta, gott.


Öl! ( noga att det var alkohol i, då det inte var en självklarhet på alla ställen )


Havsutsikten från balkongen.


Det gick åt ett par pocketböcker.


Bleka under veckans början.


Medinan, den gamla stadsdelen som hade själva marknaden. Plus dryga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback