Vad gjorde jag, egentligen?

Jag har blivit utmanad av Emma!

För 5 år sedan...
Var till Spanien med familjen och farmor o, farfar för att dom skulle få besöka huset innan dom blev för dåliga. En kaotisk resa då vi missade flyget hem och fick åka via London. En lång historia. Sedan var skolavslutrningen i nian väldigt nära, och det kändes jätte spännande. Sommaren mellan nian och gymnasiet jobbade jag mitt andra år på Ica. Jag såg verkligen fram emot att få flytta till Östersund, för att börja leva särboliv med Sandra. Att ha min alldeles egna lägenhet var underbart. Läste Medieprogrammet och livet blev en lek, faktiskt. Många nya vänner, som fortfarande finns kvar trots att man inte pratar varje dag, det kan till och med gå månader. Spelar ingen roll.

För 3 år sedan...
Jag gick andra året på gymnasiet, och hade nyss börjat träffa Nicke. Tränade väldigt ofta på Jocks med tjejerna. Jobbade ganska hårt då med, då jag var på Kebab Baren efter skolan och många nätter. Luktade stekos varje kväll. Sedan var det ofta Ica på helgerna. Så det blev en hel del shopping för pengarna. Men jag tröttnade, och slutade på snabbmatstället.

För 1 år sedan...
Jag hade varit på Hawaii under tre månaders tid och levt i ett paradis. Jag jobbade sen på Sykes som supporttekniker, dock så vantrivdes jag och sade upp mig efter fem månader. Fick ett bättre arbetserbjudande. Började köra torvtraktor istället, vilket innebar jobb under alla soliga dagar och ledighet under blåst & regn. Men helt okej. Åkte på en resa till Spanien med familjen plus en kompis till Sanna och lapade sol. Planerade en hel del inför Europa-tågluffen med Emma.

För 3 månader sedan...
Jag jobbade på HMAB med lite av varje, satt i en truck och körde hjullastare. Jag & gubbarna, vilket jag trivdes med.

I går...
Försökte cykla bort bakiskänslan sen dagen innan tillsammans med Nicke, satt på centrum och filosoferade. Åt en glass. Lagade mat och bjöd Jonny på ugnsgratinerad falukorv med hemmagjord potatismos. Åkte sen till Härdal.

Imorgon...
 Då börjar min & Nickes semester. Åker till Arlanda på kvällen för att komma med på flyget mot Tunisien på onsdag morgon! Borde även packa i morrn..

Om ett år...
Då är jag inne på slutspurten med mitt basår i Uppsala ( om jag kommer in ), och är förhoppningsvis mera säker på vad jag vill studera vidare med. Förmodligen något inom medicin.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt att du antog utmaningen :) Jag tyckte nästan det var lite svårt att komma ihåg vad man haft för sig, även om det inte var så värst länge sen! Ha det underbart i Tunisien nu! Hoppas ni får mkt sol&värme, så ses vi när du kommit hem istället :) PUSSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback