Alla tiders Rättvik

Sista april blev en trevlig kväll, vi tittade på elden & raketerna och sen kände vi oss nöjda och belåtna. I torsdags var jag hemma och hjälpte mamma & pappa att rensa bort en massa skrot och saker som vi inte använder. En hel släpvagn blev full på bara en liten stund, och då var det en liten hörna i fjöset ( ladugården. ) Men kul var det, lite mera yta att fylla upp på nytt. Helt galet vad mycket saker man samlar på sig egentligen, som är helt onödiga.

Igår for jag, mamma och syrran till Rättvik på marknad. Så himla kul, massor av saker som även där är helt onödiga att ha. Mitt standardköp varje år är strumpor, fick 13 par för en hundring. Det är bra. Ett par mysbyxor och en sjal följde också med hem. På hemvägen stannade vi på Nittsjö Keramik, där dom gör otroligt fina saker. Tomtarna speciellt. Har du inte varit där borde du åka dit. Sedan fyra år tillbaka har jag fått en sådan av en vän i julklapp, och igår köpte jag min femte. Roligt att ha något att samla på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback