Natten i Ryflon

Vi åkte skoter upp till vallen på lördag morgon, och hade laddat med en massa mat. Grillade korv & gjorde toast över elden. Stugan vi bodde i är av det äldre slaget, vilket är meningen. Ingen el & inget rinnande vatten. Tog en tur med skotrarna på kvällen. Drack sen nån öl, spelade kortspel och alla bluffade vi oss igenom spelet. En massa mys framför brasan, ett glas vin och ett parti yatzy gjorde mig helt slut. Jag var den första av oss fem som somnade först. Vid nio kröp jag ner i sovsäcken, slumrandes till dom andras samtal och ljudet från elden. En sådan gång kan man inte sova skönare. Vaknande vid ett av att Nicke kröp ner i sängen, som har en madrass gjord av hö. Klockrent. Speciell doft. Sex på morgonen steg jag upp, först av alla och gjorde upp eld.

Söndagen var jag ännu tröttare, trots att jag sovit så djupt natten innan. Så vid åtta somnade jag i soffan hemma, och vaknade tolv timmar senare. Sjukt, jag har aldrig kunnat sova såhär mycket. Hoppas det går över snart.

Idag var jag tillbaka i trucken.
Måndag och hela veckan framför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback