Nytt år, ny början

Vilket år det har varit! Jag började 2007 med att göra ett försök på Sykes. Innerst inne visste jag att det inte skulle vara min grej, att sitta och glo in i en dator hela dagarna. Men jag lärde mig en massa, och att prata med folk i telefon var inte så dumt ändå. Åkte på en veckas familjesemester till Spanien, och hämtade ny energi. Dock uthärdade jag inte stillheten mer än ett halvår, och jag fick ett bättre erbjudande att köra torvtraktor åt pappa under sommaren. Det gjorde jag. 12 timmars skift är hårt, men skoj hade jag med grabbarna. Hade flyt hela säsongen, då det regnade under både Härdalsyran och Rättviksveckan - jag blev ledig. Sedan for jag & Emma på en tågluff under 9 veckors tid. Hann besöka 15 stycken fascinerande länder, och ha en massa roligt. Efter det har jag mest jobbat här & där, vickade som lärare en vecka, packat bröd tills händerna fick förhårdnader och suttit på Ica.

Det nya året firades i Tännäs tillsammans med Nicke, Helene och Matti, Helene och Jonny, Broberg och Paulina. Ett härligt gäng. Grillade, spelade spel, sköt raketer, drack champagne, cider och Bacardi Razz. Jag och Janne hade som vanligt våran tävling; den som somnar sist av oss förlorar helt enkelt. Envis som jag är, så trotsar jag tröttheten tills jag inte kan mer. Förra året vann han, och även detta. Vid 03 gav jag upp och ingen blev gladare än Janne, som även han var trött. Nu är jag skyldig han en skjuts på Sveg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback