Jag på längdskidor

Längdskidor har alltid varit min största fiende & mardröm. En sport som jag verkligen inte tyckt om. Trots det gick jag på träning och stakade mig fram, för alla mina vänner åkte ju. Då ville jag med. Våndades inför varje gång, men insåg till slut att det inte var roligt. Så sist jag stod på ett par längdskidor var när jag var 8-10 år ungefär. Här om dagen övertalade Ida & Helene mig att åka med dem i Björnrike. Kändes sådär när jag satte på mig pjäxorna, men när vi väl kom ut i spåret så var det helt okej. Gjorde en vurpa i första nedförsbacken, vilket resulterade i ett blåmärke på rumpan. Det var lite knivigt att svänga samtidigt när det gick utför, men annars var det himla kul. Vi åkte 8 km! Det vräkte ner snö, och Helene hade med sig deras hund, som gärna ville lägga sig mitt i spåret. Och jag som inte kan bromsa..

63381-905
Kläder på!

63381-908
Jag och Helene

63381-909
Disa såg ut som en snöboll i slutändan.

63381-907


63381-906

Kommentarer
Postat av: Helene

Haha, ja det var roligt.. =)

2008-02-04 @ 10:26:21
Postat av: Emma

Men Petra! Jag blir imponerad :)ja visst var det inte så dumt och mest bara roligt? vi kan åka tillsammans nåndag vettja! :) saknar dig vännen, måste ses snart nu ju... PUSSSSSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback