080808 - bröllopsdagen

Jag och Nicke kom ner till Klacka, där Lotta bor, under torsdag kväll. Det var kul att få träffa hennes föräldrar och alla andra i släkten. Vi hade bäddat i bilen, som vi sov i på deras gård. Jag hade svårt att sova första natten, det bara öste ner regn och luften blev så fuktig. ( tur att det kom då, för vi klarade oss ganska bra senare )

På fredag morgon väckte Lotta mig, jag hade bett henne att göra det. Det var massor kvar att göra, många förberedelser. Alla hade vi något att pyssla med. Jag körde Lotta in till Nyköping, där hon skulle bli sminkad. När vi kom tillbaka var det håret som skulle ordnas. Sedan var det klänning, smycken m.m Då blev det dags för fotograferingen, som sagt gick väldigt bra. Stress kan ibland få en att prestera bättre.

Sedan satte ceremonin igång. Lotta tillsammans med sin pappa, tärnor och chaufför hade hästskjuts till gården, där alla väntade. Sedan rullade allt på, ringar & vigselbevis, mat serverades i kornas ladugård, vilket var jätte mysigt i ordninggjort. Tårta, presentöppning och dans. Vår gåva var två graverade champagneglas ( namn och datum ), och en flaska Asti. Bröllopet var verkligen underbart och väldigt fint.

Dagen därpå åkte jag och Nicke först in till Södertälje, gick på Tom Tit, museum. Sedan ett besök på Gröna Lund. Roligt! Stannade i Tönnebro, för att sova en tredje natt i bilen.


Sminket skall på.


På väg mot gästerna.


Här är alla gäster på väg upp på kullen, där själva ceremonin skedde.


Sandra


Ida

'
På väg upp till prästen.








Prästen bad alla göra vågen, haha.


Massor av presenter.


Bål!


Här åts det av den goda maten. Kött, potatissallad, räkor, fisk m.m.


Kärleksparet : )


Grillmästarna.


Nicke bredvid vår så kallade "husbil".


Lotta skulle minsann inte gråta sa hon, men visst blev hon rörd av storasysters tal.


Här spelas låten upp som Lotta sjöng in i en studio under sin 2:a möhippa.


Ida, Sandra och jag.


Bandet som spelade.


Humöret på topp.


Bröllopstårtan var jätte god.. Vit choklad ovanpå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback