In the ghetto

Det är mycket på gång nu. Var till Borlänge i fredags och tittade på lägenheten. Rummet är jätte fint, och inte alls så litet. Lägenheten i sig är väldigt stor, och jag tror jag kommer att trivas. Träffade två av de tre tjejer som jag kommer att bo med.

Tjej nummer ett har bott där i ett år redan, är från Kina och förstår ingen svenska som det verkade, bara engelska som gäller. Så det är ju lite roligt! Likaså är det med den andra tjejen, också från Kina, men som pluggar i Danmark just nu. Så henne fick jag aldrig träffa, hon kommer bara vara där ibland. Sen den tredje tjejen, hon var från Öland och verklade trevlig, skulle plugga medieproduktion i Falun. Så det blir nog ett bra gäng.

Området i sig som vi bor i sägs vara Borlänges getto, och vi blev lite fundersamma när vi kom dit och det bara var en massa invandrare överallt. Då har jag absolut inget emot mörkhyade och allt där till, men självklart börjar man tänka när ingen vanlig vit svensk syntes till. Men, det blir säkert bra. För läget är perfekt, max 2 km till skolan och Kupolen!

Bien är fullpackad med massa saker & kläder, så om en stund bär det i väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback