Första dagen

Ja, nu är jag här. Efter att ha sprungit 6 gånger i trappan till tredje våningen med tunga väskor så var jag helt slut. Rumskamraterna erbjöd sig att hjälpa till, men det kändes fel att dom också ska kämpa med mina grejer. Nu är det i alla fall klart, kläderna är i garderoben och prylarna står fint uppradade. Rummet är kanon. Karin, en av tjejerna är en extremt social person. Vi stod på min balkong igår kväll och pratade en massa, så det känns skönt att det första är över. Kinesen, som jag inte vet vad hon heter, är lite mystisk. Kom hem vid 04 inatt och var ute ur lägenheten före sju tror jag? Sen fick jag veta att det andra kinesen jag nämnde redan hade flyttat, så just nu är vi bara tre. Så det kommer säkert någon ny.

Det tog en lång stund innan jag somnade igår, det kändes helt enkelt konstigt. En massa fantasier om att någon ska klättra in genom balkongdörren. Men det gick bra, klev upp sju imorse och duschade, åt frukost och begav mig i väg. Lägenheten var alldeles tyst. Det tog max 10 min att gå till skolan, som ligger precis bredvid Kupolen. Det var registrering och en massa information om allt från Friskis & Svettis till språkkurser.

Nu är jag hemma en stund, ska inte vara där förrän vid halv två.

Kommentarer
Postat av: Lotta

:-)

Låter som du klarar dig riktigt bra ju.

Vet dock inte om jag har råd att komma ner denna månad. :-S Räkningshögen är större än jag trodde.. :'(

Puss

Postat av: Malin

åh, vad spännande gumman!

Lycka till, vill ha mycket updates :)

Puss

2008-08-25 @ 17:03:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback