Champagne i för stora mängder.

Gardagen var valdigt flummig maste jag saga. Jag och Emma skaffade oss ett dagskort med alla tag, for att fa vila benen lite. Berlin ar ju sa pass stort. For hit & dit, kollade pa Check Point Charlie, platsen dar man var tvungen att aka om man skulle ta sig över Berlinmuren. I alla fall dom som fick. Det ar ratt haftigt att tanka att staden en gang blev helt forstord, men anda lyckades ateruppbyggas. Det ar fint har, valdigt rent.

Jag & Emma kande oss sugna pa att ga ut och testa partylivet har i staden. Kopte en sjuttis fardigblandad drink, hade nagra ol kvar fran Amsterdam och det blev en tva-manna-forfest, med musik spelandes pa max fran de sma lurarna pa iPoden. Gick ut och at, och bestamde oss for ett italienskt stalle. Nu i efterhand skulle vi valt nagot annat. Lite smalulliga som vi var at vi mat, drack ol och at oliver ( ja, pappa nu kan vi sallskapa du och jag ) och hade nagra knepiga diskussioner med servitoren. Sa fortsatte det, och plotsligt kom restauranges chef in, plus en polare till honom. Blev bjudna till deras bord pa ol, champagne, shots, efterratt osv. Overtalningarna borjade om att vi skulle folja med hit & dit. Dom skulle ta en taxi till ett dansstalle som den har bossen ocksa var agare till, och vi tankte att vi kunde snalaka dit och sen dra. Som vi anade fran borjan sa hamnade vi pa andra sidan stan, i ett bostadsomrade med en liten liten bar. Faan heller tankte vi, hoppade in i taxin och for hem. Sa tji fick dem.

Idag var det inte mycket ork i oss, har suttit i flera timmar pa Starbucks, McDonalds och internetkafeer. Imorrn kor vi ett sista race av Berlin, ska se muren och lite annat. Pa tisdag har vi reserverat platser mot Prag, Tjeckien. Hittade boende for bara 180 kr natten, tankte stanna i fyra dagar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul,nu blir pappa utan,du tar oliverna och jag tar ölen.Puss puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback