Berlin / Tyskland

Sov inte speciellt manga timmar inatt. Jag & Emma forsoker tanka lite pa att vi ska vara borta i tva manader och darfor inte kan spendera hur mycket pengar som helst. Sa istallet för att lagga ut 370 spann pa en liggplats pa taget mot Berlin sa reserverade vi sittplatser. ( man far betala en extra summa pa vissa tag for att vara helt saker pa att man far plats ) Vi tankte att det ska val inte vara sa svart att sova i en stol, brukar ju alltid vara gott om utrymme, speciellt under langre farder. Det visade sig att vi skulle sitta instangda i en liten kupé tillsammans med fyra andra personer. Kvavt, varmt och ingen yta att sova pa. Men det gick bra, tog oss till hostelet och checkade in. Denna gang ar standarden annu samre, men billigare sa klart. Perfekt. Rummet ar hur stort som helst, iskallt och alldeles tomt pa möbler. Det finns absolut ingenting pa vaggarna, det till och med ekar dar inne. Dessutom delar vi toalett/dusch med dom andra. Fast vi har bara sett en till levande sjal i korridoren. Sa de har natterna kommer sovsacken att fa gora sitt i alla fall, sangkladerna var tunna som silke.

Lite vila och vi var redo for mera stadsvandring. Berlin verkar vara jatte fint, likadant har, manga stora byggnader. Det mest positiva ar att det borjar bli varmare i luften, och priserna pa mat & dryck ar billigare. Min mat idag kostade 43 kr, exkl. dricka. Det ar inte ens vad en cola kostade i Danmark.

Det smartaste jag gjorde angande den har resan var att lamna min digitala systemkamera hemma. Hade verkligen inte velat bära pa den överallt, och dessutom vara rädd för att den ska bli snodd.

Kommentarer
Postat av: nicke

billigt är bra de gumman;) kysssss

Postat av: Lotta

skönt att ni hittat något ställe som e billigt.. kan ju va LITE roligare att lägga pengarna på andra saker.. :-D
ha d toppenbra!!!! kramar lotta!!

2007-09-08 @ 06:31:18
URL: http://lottsi.blogg.se
Postat av: Ida

Ja den var så söt så jag var bara tvungen att ha den :) Jag är en trogen läsare om eran resa. Shit vad kul de måste vara att få ut och se så många ställen. Annat än semesterorter oxå :) Kram Ida

2007-09-09 @ 10:01:30
URL: http://plunsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback