Baka liten kaka..

Då har mamma, pappa och syrran satt sig på skotern mot stugan i Ryflovallen. Hade så himla gärna velat följa, men ännu en gång; jag ska bli frisk. Men det hade inte varit helt fel att grilla på en öppen eld. Så jag har nyss roat mig med att baka en vaniljsås-sockerkaka. Underverket står i ugnen nu, får se om jag ens får loss den ur formen. Brukar vara mitt största problem. Jag var nära att åka ner på Konsum och köpa Shake'n bake för att göra det så enkelt som möjligt, men jag ändrade mig.

Det var länge sen jag var helt ensam hemma nu, nästan glömt bort hur skönt det kan vara. Bortsett från den gapande papegojan så är det relativt tyst i huset.. Man får koppla bort honom, trots att det är näst intill omöjligt. Vi glömde taklampan på i köket inatt så jag tror inte fågeln fick sig så särskilt mycket sömn, han är tystare än vanligt.




Kommentarer
Postat av: malin

honey! hur är det? Ska du göra något speciellt nästa helg? Pusspuss, miss u..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback