Nu: jobba Då: små grodorna

I´m working. Jag kan inte minnas när jag var ledig midsommarafton senast. Det är himla trist, för det är verkligen en tradition jag gillar. När jag var mindre och inte tyckte att det var pinsamt att dansa till "små grodorna" runt midsommarstången, så hade man inte ens en tanke på att jobba den här dagen. Kommer ihåg att jag och mina kompisar åkte till Campingen i Härdal, dit många i byn åkte då, för att dansa runt i ring. Middagen med all sill ( som jag inte ens äter ) men som helt enkelt bara ska vara så. Gjorde kransar till hela släkten, för alla skulle bestämt ha en. Var det Midsommar så var det. Plocka sju ( eller är det nio, minns aldrig vilket av dem ) olika sorters blommor och lägga under kudden, men aldrig drömde jag om vem som skulle bli min man. Men en speciell dag var det i alla fall. Även idag, fast att jag måste tillbringa större delen av den på Sykes, men idag tjänar jag banne mig pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback