Spökprästgården

Natten i Borgvattnet var riktigt spännande. När vi väl kom fram, efter ca 26 mils resa så visade sig att jag och han som skötte det hela kände varann sen skolan. Världen är liten. Men varken han eller jag kom på hur vi kände varann förrän dagen efter. På plats berättade dom om gården och dess spökerier. Vi fick också vara med på en seans av guiden, då hon hade sådana förmågor. Men runt tio-tiden var vi i familjen, plus ett annat gäng, ensamma kvar.

Huset var jätte fint och mysigt, inte alls som man tror att det ska se ut. Självklart var man på helspänn ändå. Det fanns jätte många gästböcker ända sedan 70-talet, och det var roligt att läsa om vad folk upplevt osv. T ex att en del lämnat huset mitt i natten i ren panik, och aldrig mer återvänt. Så pass skraj var man ju inte. Vi gick och la oss, och hade då inga problem med att somna. Vaknade sen runt fyra och sen kunde jag inte somna om. Klarvaken, inte trött alls. Hörde otroligt många ljud, dörrar som öppnades o stängdes, steg och dunstar fast ingen var där. Fick dock inte se något, får hoppas på nästa gång.

63381-684
Prästgården

63381-686
Vardagsrummet

63381-685
Väldigt fint ställe.

63381-683
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback