Mycket tid att spendera

Dagarna bara passerar, jag jobbar inte, utan jag flyter mest bara omkring. Pysslar med lite av varje, umgås med lite folk och egentligen bara har det bra. Blev utgång i lördags, fast jag bestämt mig för att vara nykter. Började dagen med att vara chaufför under Wheels Cruising här i Sveg. Många bilar kom, mer än väntat tror jag. Som lovat fick Nicke dricka öl, och jag köra för en gångs skull. Några timmars snurrande senare så har även jag en cider i handen, och Mustangen står parkerad. Vi blev ett gäng som drog oss ut, pappa var en av dem bland annat. Haha, han är så rolig som hänger med i svängarna. Och dessutom den som ger upp sist, vi var dem som lämnade Storön senast. En timma här o där och klockan var plötsligt halv fyra innan vi landade på hemmaplan.

Tog en lång fika med Soffa & Helene igår, vilket var mycket mycket givande. Det blir en del att ta igen mellan dagarna, veckorna och ibland ( men sällan ) månaderna.

Nu har Nicke börjat jobba igen, efter tre veckors semester. Åkte hem till Härdal igår, badade bubbelpool med mamma och bara mådde gott. Idag har jag målat en dörr som hängt så i vardagsrummet i säkert fyra år. Äntligen har den gått och blivit vit. På kvällen for vi på en fisketur, och fångade in fyra gäddor. Bara att åka båt är ju kul.

I natt har jag tänkt att åka med Nicke i lastbilen, man sover ju så otroligt skönt. Imorgon blir det kvalitetstid med Erik, innan han lämnar Sveg igen. Kul att man hinner ses, trots hans snabba&korta visiter.

Kommentarer
Postat av: ems

Petra!! jag har resfeber... bara 10 dagar kvar nu ju. Puss bästa luffaren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback