Vilken granne!

Eva, hon som tipsade mig om att aka till den har familjen pa Hawaii anlande igar, och idag traffade jag henne. Kul, hon hade lite folk som skulle ta med mig ut pa hiker och liknande saker, plus att jag skulle traffa henne nagon dag. Storskon kvinna.

Vi har en granne, Mark, som jobbar som kock och vaknar mitt i natterna av att han kommit pa en ny matratt. Han ar full av tankar, och inspireras av exakt allt. Han ar en grymt duktig kock och kommer in till oss nastan varje dag med nagot vi ska smaka pa. Vara asikter om hans mat bara suger han at sig. Han lagger upp maten sa fint & mixar det mesta som ar atbart. Kycklingmackor, efterratter m.m For nagra ganger sedan kom han in med en stylad ratt som inneholl stora bar, varav nagra av dem var kokade i nagot sott [ plus en massa annat avancerat ] Med det hade han blandat ost, brod och saker. Duktig som sagt. I alla fall, ikvall kom han in med en stor chokladtarta som han tyckte vi skulle ha, men som han faktiskt hade kopt. Sakert av nagot inspirationsskal. En sadan granne skulle man haft.

Forresten sa var inte Pia hemma under middagstid idag sa Barry stod for maten, och jag tror hand blandade alla rester i kylskapet.. Pasta med grona artor i, kycklingkorv med apple i, kycklingfileer i tomatsas, pastakuddar med spenat i och en annan sorts kyckling fran forut. Kan ni tanka er en kycklingkorv med appelbitar innuti? Smakade aldrig, gillar inte riktigt grejjen med korv sa.


Kommentarer
Postat av: sandra

Haha, härligt. Är han ung, grannen? Skönt det skulle vara om man var grym på mat själv. Är det några speciella rätter som är väldigt mkt hawaiianskt? :) Hoppas allt är bra, det låter så i alla fall! Saknar dig, puss

2006-09-21 @ 11:03:25
Postat av: Janni

Hej Petra! Vet du, att du besöker samma ställen som jag (vi) gjorde när vi var på praktik där! Det är så häftigt och jag längtar tillbaka!!! Du har nästan exakt samma kort som jag har hemma...nästan så jag trodde att du hade snott dom från mig=) Besök djurparken nån dag vettja! Kram Janni

2006-09-21 @ 13:54:44
Postat av: Helene

vad menar du med att du också vill vara bland dom bästa?? Det är du ju! =) Hoppas allt är kanon! Jag är tokavis på dig och kommer nog alltid att vara det =) PUSS

2006-09-21 @ 14:29:22
Postat av: Malin

haha vilket blandning av mat : ) Fortsätt skriva, så spännande : ) Känns som att du är mycket närmre då. Puss, miss u.

Postat av: Annica

tack så mycket :D

2006-09-21 @ 18:35:33
URL: http://cerotonin.com
Postat av: Tammy

Vilken drömgranne! (;

2006-09-21 @ 19:17:05
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback