Vansinnesfard

Foljde med Barry och Louis till Queen Beach idag, vagorna ar stora och de flesta aker boggieboarding, vilket de med skulle gora. De gav sig ut medan jag la mig for att sola, da en sot kvinna pa vag att ga over till tantstadiet ropade och fragade om jag var svensk. Ja sa jag, och hon sken upp som en sol. Hon hade gissat pa min nationalitet och blev sa glad nar hon hade ratt. Blond, roda naglar och sag allmant frasch ut. Intill sig hade hon en tjugoett arig tjej fran Schweiz som hon hade lart kanna samma dag, de bodde pa samma hotell. Kvinnan kom fran San Diego och var riktigt rolig att prata med sa jag la mig bredvid dem. Tjejen kom igar & stannar i tva manader framat, pluggar engelska pa formiddagarna nagonstans. De var trevliga, hon hade rest pa alla mojliga stallen. Slutade med att jag fick numret till den har tjejens hotellrum, ska ringa henne imorrn samt de har svenska tjejerna. Far sluta att vara en sadan eremit.

Akte hem & vande innan Pia korde mig till den vastra sidan av on. Det ar dar Eva bor for tillfallet, och hon ville visa mig nagra strander och en annan sida av on, sa hon slappte av mig dar. Hon bor alldeles intill havet pa nedersta plan, i ett hus som bestod av tre vaningar. Huset agdes av hennes vanner, ett aldre par. Jag och Eva tog deras hiss [!] upp till agarna som bjod pa lunch, sen gick vi ner till havet och badade samt gick en promenad. Med oss foljde en norsk kvinna som var van till det har paret. Hon arbetade som hushallerska i narheten dar vi bor, valdigt rolig person. Blev lite konstigt, for ena sekunden gick det bra att prata svenska med henne, medan man ibland fick skifta till engelska. For hon mixade, just for att vi var svenskar. Sa blir det mellan mig och Eva ocksa ibland, vet inte riktigt vilket sprak man ska anvanda for att resten av folket ska forsta. De bjod pa middag och sedan erbjod sig den har norskan mig skjuts hem, eftersom att det var sa nara. Perfekt tyckte jag, sa vi hoppade in i bilen och da klacker hon ur sig; jag har inget korkort.

Har i USA gor det ett test vart tionde ar, du maste gora teoriprovet och kolla synen. Den har kvinnan hade riktigt dalig syn, sa hon blev inte godkand pa det sista testet och fick inte fornya sin licens. Men hon kor i alla fall, och hade darfor lite brattom att komma i vag innan morket. Bra tankte jag, har aker jag med en halvt blind kvinna utan korkort. Vi fick aka en omvag dar inte motorvagen gick, bara for att hon inte ser alla bilar sa bra. Jag fick lasa skyltarna at henne, och saga till nar det gick uppfor, for da kande hon igen sig. Hon foredrog ocksa att ligga bakom en annan bil, bara for att da sag hon vart hon skulle aka. Hon stallde fragor som tex; kan jag svanga vanster nu, sa att det ar en fil har? Sag till nar det star Kahala pa skylten, for da ska jag svanga. Konstigt att vi ens tog oss, men det syntes inte pa hennes korning att hon sag daligt, inte vingligt eller sa. Tror ni jag satt pa helspann hela tiden? Det blev morkt och det tog en stund innan vi kom fram, men jag fick se en otroligt fin sida av on. Vagen gick langs stranden hela tiden. Hon ska i alla fall gora en laseroperation den 9 oktober, bra, for det ar javligt dumt att aka sadar. Kan ju doda andra langs vagen om inte sig sjalv. En upplevelse rikare.

63381-85
Barry med boggiebradan. Brillorna forsvann sedan i havet nagonstans.

63381-86
The wall. De hoppar ner darifran, vilket Louis gjorde och landade pa bradan. Hoppade inget mera sen.

63381-90
Jag & Eva. Hon hittade bradan i sanden, och ville gora en fejkbild.

63381-89
Den galna norskan.

63381-88
Tva sma bergsoar. Den vanstra finns det en strand pa som man kan aka ut till med bat. Den hogra ar bara ett berg, Fagelon.

63381-87
Stranden nedanfor huset, ca tva km lang at andra hallet. Sanden var  jatte fin, sma korn och alldeles mjuk.

Kommentarer
Postat av: sandra

det är paradiset du är i, helt klart. puss love

2006-09-25 @ 11:04:48
Postat av: Malin

åh, så underbart petra! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback