Snorkling

Idag akte jag med den bla linjen som aker langs kusten, Pia tipsade mig om att stanna pa Haunama Bay som bara lag tre stationer bort, perfekt tyckte jag. Vi stannade vid ett stalle och jag fragde om det var dar eller nasta stalle jag skulle hoppa av pa for att ta sig till den har platsen. Da befann vi oss mitt vid ett shoppingcenter, och han sa att jag var tvungen att hoppa av och sedan ta bussen som gick dar ifran, for att de akte in in till sjalva Haunama Bay. Okej tankte jag och letade upp busshallsplatsen och fick vanta ganska lange, plus att det var stekhett. Slutligen kom ratt buss, och jag hamnade ratt. Nar jag kliver av ser jag den dar bussen som jag akt med fran borjan. Kul. Fattar inte, han sa att man var tvungen att byta buss for att ta sig dit. [ Pia sager att manga har pa Hawaii ar daligt informerade kring sadant, sa for att fa ratt svar ska man fraga minst sex pers och se vilket svar det var flest av ] 

Ja jag kom fram och det var ett underbart stalle, verkligen vart allt krangel. Det ar ett sorts naturreservat samtidigt som det ar en allman strand som man far besoka om man betalar. De flesta aker dit for att snorkla. Vattnet var sa klart, och sanden var enormt fin. Det ar som en vik, helt otroligt. Motte tva svenska tjejer som pluggade har pa Hawaii, vilket gjorde dagen mycket roligare med sallskap. Marina & Camilla, vi ska ses nagot mera sen.

Jo, forst fick man se en film pa 10 min, ett maste for att fa komma in, man fick veta fakta om hur viken kom till, att man inte fick trampa pa reven och vilka fiskar som fanns dar och lite snorkelkunskap. Gick ner och hyrde snorkelutrustning, och satte igang. Det var min forsta gang, sa i borjan var det ganska obehagligt, men efter en stund forstod man hur det funkade & man kunde se allt sa otroligt bra. Helt obeskrivligt fantastiskt! Man simmade omkring mitt bland alla fiskar, de var overallt! De hade alla mojliga farger, var som att vara mitt i ett akvarium, de brydde sig inte alls utan det var nastan sa att man nuddade dem. Svartgul randiga, knallbla, rosa & grona, gula, stora & tjocka - de fanns i alla farger & monster. Helt otroligt, man hade fisksvimmen precis runt omkring en hela tiden. Forst var det ratt laskigt, ryggade nastan undan nar man sag dem. For med tanke pa att man bara simmade nagon dm ifran reven och alla fiskar sa trodde man att de skulle bita en, men de ar totalt ofarliga. Inte heller sa kul nar en vag slog over och det slog stopp i roret. Nasta gang ska jag kopa en undervattenskamera. Ja, jag onskar det gick att beskriva det man sag, hur miljon dar under sag ut & allt som levde..  

Efter fyra timmar i solen och vattnet fick jag nog, kande att solen tagit. Ar nu hemma och nyss hjalpt Pia med middagen, det ar dinnerparty har ikvall med, sa det borjar trilla in gaster. Det ar sa roligt, alla manniskor ar sa sociala har, vi svenskar maste vara allt bra strama. Spelar ingen roll vart du ar sa startar nagon en konversation med dig, just bara for att ha nagon att prata med och sedan onska en god fortsatt dag nar man skiljs at. Har haft en del roliga samtal med alla mojliga, igar traffade jag en tjock man som bott har hela sitt liv, och de har alltid saker att beratta. Manniskor fran jordens alla hall. Motte en kille fran Kalifornien idag som berattade om sitt liv pa bussen hem, och jag visste inte att man kunde aka snowboard dar. Trodde det bara var sol & fint vader. Under samma stund sa satt en kvinna och tittade pa mig innan hon till slut fragade mig pa engelska vart jag hade opererat mina tuttar. Bara sadar utan nagot vidare. Jag sa att jag inte hade gjort nagot med dem, men hon bara viftade med handen och fragade igen om jag gjort dem pa on eller nagon annanstans. Fortsatte envist med att saga att jag var radd for allt som hade med knivar att gora och skulle vara alldeles for feg for att gora nagot sadant, och att jag heller inte skulle vilja. Hon bara viftade pa huvudet och kollade at ett annat hall och sa att hon inte ville vara otrevlig. Okey, sadar gor vi inte hemma i Sverige tanke jag.

63381-63
Haunama Bay - rena rama paradiset.

63381-62
Har ni sett nagot sa vackert..

63381-60
Man ser hur klart vattnet ar, och det var vid de har reven man simmade. Tusentals farggranna fiskar.

63381-59
Fanns ingen som inte snorklade.

63381-58
Har har vi mig.

63381-56
Mhm.

63381-55
Marina & Camilla


Kommentarer
Postat av: nicke

fy fan gumman, det är ju helt otroligt!!! så jävla fint det är...JAG VILL MED!!! kul att du träffade 2 svenska tjejer... skönt att prata lite svenska va:) miss you

2006-09-17 @ 08:43:57
Postat av: nicke

mäktigt!!! läckert att simma bland fiskarna...
kyss

2006-09-17 @ 09:59:54
Postat av: saknar dig

tjena. fan, vad skoj, med lite svenskt sällskap. hur fick du kontakt med dem? ja, snorkling är verkligen grymt på rätt ställe! älskar att läsa det du skriver. puss puss /malin och sandra

2006-09-17 @ 10:50:27
Postat av: emms

haha, vilken fråga om dina bröst!! det skulle verkligen aldrig hända i sverige att någon frågade ngt likande :) haha! Underbara bilder! Puss, saknar dig

Postat av: emms

haha, vilken fråga om dina bröst!! det skulle verkligen aldrig hända i sverige att någon frågade ngt likande :) haha! Underbara bilder! Puss, saknar dig

2006-09-17 @ 13:57:34
URL: http://irmeliin.blogg.se
Postat av: Tammy

Vad pluggade dom där tjejerna för något? Jag funderar ju på att åka till Hawaii och plugga (:
Ta hand om dig!

2006-09-17 @ 16:23:39
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback