Mary Jean

Har fatt komplimanger for min engelska av flera stycken nu, och det gor att man kanner sig sakrare i kladerna. En kille sa idag att han antog att de pratade engelska i Sverige, fast med en europeisk accent.

En dag i solen. Legat ute och last i tio minuter om vartannat, sedan sprungit in for att torka av mig all svett. Poolen ar sa varm att det inte ans kanns nar man kliver in i den, alltsa inte svalkande. Har varit barnvakt om man ens kan kalla det sa, medan Pia skjutsat i vag nagra ungar hit & dit. Jag behover inte gora sa mycket, de roar sig sjalva. De kommer och fragar om lov om glass, hjalp med att ta ner nagot fran de oversta hyllorna. Jag blir mest bara glad over att fa stunder for mig sjalv, ladda infor MJ's nasta pratstund. For idag var hon pa topp.

Nar varmen lagt sig lite gick jag & MJ ner till ett shoppincenter bara en km har ifran, hade inte varit dar innan. MJ ville sa garna visa affarerna for mig, sa ja visst. Det finns massor av bra affarer har pa Hawaii, vissa saker ar dyra men andra inte. Manga surfaraffarer med marken som O'neill, Ripcurl, Billabong och Ripzone. Tillbaka till MJ; hon har tusen fragor om det mesta, jag svarar men hinner inte prata klart forran hon byter amne, berattar vad hon brukar kalla huset vi gar forbi & varfor. Borjar ana att hon ljuger ibland, eller sa har hon helt enkelt namn pa allt. Hehe, ja en sadan pratkvarn har jag aldrig mott. Hon ar go, om det ar nagot ord jag inte forstar sa forklarar hon garna. Nere pa shoppingcentrumet sa sa hon att hon ville ge mig riktig amerikansk mat - hon tog mig till ett stalle dar de gjorde nagon sorts munkliknande brod med olika fyllningar och smaker. Barnen i den har familjen ater kanel till allt, bland annat pa mackan. Sa sjalvklart blev det en sadan dar munk med kanel pa. [ Jag ar inte sa fortjust i kanel forutom da det ar pa groten eller i bullarna ] Det slutade ocksa med att jag fick betala, haha. 

GRATTIS Emma Bjorkstrom pa fodelsedagen!
Skulle egentligen varit igar jag grattade dig, men jag raknade fel pa dygnet.
Ska ju rakna baklanges och inte framat.
Du fyller fortfarande ar har i alla fall ; )

Kommentarer
Postat av: sandra

ja, precis, lite cred är aldrig fel :) MJ verkar helcool, känns det bra? haha, "får vi titta på henne?" var en kul grej. you are my alien. puss, längtar efter dina inlägg

2006-09-11 @ 11:00:02
Postat av: Emma

Hej älskade Petra! Kul att läsa om ditt äventyr! du verkar ju ha det toppen! Shit vad stressad jag skulle ha blivit på flygplasten!! Tur att du är så stabil vännen. Här hemma är allt sig likt, börjar bli höst o kallt. Imorse när jag cyklade till jobbet såg jag högst 3 meter framför mig hela tiden, var så himla tät dimma. Läskigt. Fortsätter läsa =) Ha det bäst!! PussPuss, Love

Postat av: Emma

Hej älskade Petra! Kul att läsa om ditt äventyr! du verkar ju ha det toppen! Shit vad stressad jag skulle ha blivit på flygplasten!! Tur att du är så stabil vännen. Här hemma är allt sig likt, börjar bli höst o kallt. Imorse när jag cyklade till jobbet såg jag högst 3 meter framför mig hela tiden, var så himla tät dimma. Läskigt. Fortsätter läsa =) Ha det bäst!! PussPuss, Love

2006-09-11 @ 18:51:06
URL: http://irmeliin.blogg.se
Postat av: Emma

Hej älskade Petra! Roligt att läsa om ditt äventyr :) Varje dag ser jag fram emot att se efter om du skrivit ngt nytt! Verkar ju som du har det toppen :) Här hemma är allt sig likt, fast det börjar bli kallt o höstigt! Hörs baby. PUssPuss, Love

2006-09-11 @ 19:04:27
URL: http://irmeliin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback