Kahala Hilton Hotel

Vaknade som vanligt halv sex imorse, at pannkakor och sirap till frukost. Har precis borjat vanja mig vid varan AC som later som ett anglok nar man slar igang den, men kallt blir det i alla fall. Pia skulle pa ett mote, sa hon skjutsade mig till Kahala Hilton Hotel som bara ligger ca 20 min bort om man promenerar. Vilket stalle! Lyx pa hogsta niva, inredningen var otrolig. De hade markesaffarer som Fendi inne pa hotellet. Knappt som man vagade ga po golvet. Stora balsalar, samt en vagg med autografer & bilder pa alla kandisar som bott dar. Alla mojliga fran Dolly Parton och Bill Clinton till Faith Hill. Tog en trappa ner fran entren och dar hade man stranden & havet framfor fotterna. Mellan hotellet och stranden fanns det sma dammar med fargglada fiskar i; knallgula, roda och bla. Det fanns ocksa flera skoldpaddor och sadana dar platta fiskar, minns inte namnet pa dem.

Gick lite langre och dar hade dem delfiner! En stor pool eller vad man ska saga, dar de simmade runt, och just da holl de pa att fota en tjej for nagot reklamaktigt sa de hoppade och trixade. [ dumt nog dog min kamera precis av batteribrist ] Gick lite till, och dar var det en liten flicka som holl pa att bada med en delfin. Visade sig att for ca 1500 SEK sa kan man fa bada och leka med en delfin i 30 min. Jag vill, jag vill. Men ar det vart sa mycket? Tank vilken upplevelse, min allra hogsta drom. Tillbringade formiddagen pa stranden och i havet, maste vara mycket salt i vattnet har for man flyter utan att behova rora pa sig. Gick hem sen med hjalp av en karta Pia ritat, sa manga kvarter och vagar kors & tvars.

63381-39
Funderade innan jag la ut den har, men det ar ju faktiskt sahar man ser ut pa stranden. Sandig, svettig & sliten.

63381-42
Vilken strand!

63381-41
Havet!

63381-40
Bara fint helt enkelt.

63381-44
Far inte nog av alla dessa palmer & vaxter.

I min strandvaska, dar allt blir extremt hett & sandigt:
Mobiltelefon, for att kunna ringa Pia om nagot skulle handa. Kan ju ga vilse..
Bok. [ Fanga det forflutna, Joanna Hershon ]
Jeanskjol och linne. Solskydd 12 och 20.
Hemgjorda kartan jag fick av Pia
Vykort & frimarken.
Solglasogon.
MP3-spelare.
Varmt vatten.
Harsnodd.
Planbok.
Penna.

63381-43


Kommentarer
Postat av: sandra

alltså petra, det där är det finaste jag sett. som i drömparadiset :) har du börjat fått hemlängtan, eller känns det mest bra hittills? roligt att du lade ut vad du hade i strandväskan.. och fan vad brun du har blivit, på kort tid. jag ska skriva ett mail, så du får höra vad jag gör i mitt ickehawaiianska liv. haha. puss so long

2006-09-13 @ 08:44:49
Postat av: You know you love me

Åh jag vill...

Postat av: sandra

jag utmanar dig att skriva 100 ord om mig som person. det kan handla om våran vänskap eller vad du tycker om mig i det stora hela. skicka det sedan till min mail. [email protected], så lägger jag ut det på bloggen sedan. puss s

2006-09-13 @ 14:43:57
Postat av: Tammy

Alltså det är helt sjukt vad avundsjuk jag blir! Vilka underbara strandbilder! Fortsätt uppdatera, jag följer dig med spänning ;)

2006-09-13 @ 16:28:54
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Malin

Åh, så underbart det ser ut petra, och vilken strand! Bada med delfiner lät som en helt otrolig upplevelse.Är datorn OK nu eller ska du lämna in den ?
puss å kram.

2006-09-13 @ 16:47:04
URL: http://jagmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback