Harliga Hawaii


Resan till Hawaii: allt gick bra, kandes jobbigt nar mamma & pappa slappte av mig pa Arlanda och jag fick klara resten sjalv. Da kande jag mig enormt ensam, men det kandes okej nar jag satt pa planet pa vag till New York. [ ursakta bokstaverna men min dator ar pa service, kommer nasta vecka och forst da kan jag anvanda svenska bokstaver, var fabrikationsfel, typiskt ] Som sagt, hade en ratt sa trevlig kille bredvid mig pa planet, vi hade samma problem med att fylla i visumet, sa manga konstiga fragor. Det var jatte stor sakerhet, redan pa Arlanda fick man intervjuas om vad man hade i vaskan, nar o var jag packade den och tusen andra fragor. Handbagaget scannades pa tva stallen, samt genomsoktes av en innan vi lyft fran svensk mark. Nastan sa att man kande sig skyldig till slut. Ja, flygresan till NY gick bra men vi var 40 min forsenade sa personalen trodde att jag formodligen skulle missa planet till Honolulu, panik. Sprang pa flygplatsen dar, blev fotograferad, lamnade fingeravtryck och det skulle snackas en massa innan jag fick komma fram till bagagebandet, vaskan kom nastan allra sist. Bagaget skulle checkas om bara nagra meter bortanfor, och nar personalen sag att jag bara hade fem min kvar tills planet skulle lyfta borjade alla ropa och vifta at vilket hall jag skulle. Jag kunde verkligen inte andas. Da jag trodde att alla tullar var klara kom det en ny, dar skulle handbagaget scannas, min laptop skulle packas upp och oppnas, plus att jag var tvungen att ta av mig skorna och visa passs & biljett. Da hade jag riktigt mycket panikangest. Tog allt i famnen och sprang som en galning, min gate lag sa klart langst bort. Val framme sa hade de inte borjat checka in, de vantade pa oss och nagra andra. Tur. Planet till Hawaii var riktigt lyxigt, egen tv dar man kunde valja spel, filmer och musik.

Val framme: Pia och hennes dotter Mary Jean motte mig med ett hawaiianskt halsband av riktiga blommor, de ar verkligen helt underbara allihopa. Allt ar sa obeskrivligt vackert. Deras tva soner Louis och Tom ar lite mer tillbakadragna an MJ, for hon ar pratsam. Hon och jag delar rum, och redan efter tva natter ser hon mig som en syster. Kramas garna hela tiden, leker och berattar om allt man kan tanka sig. Kommer att lara mig en hel del har. Pappan ar riktigt trevlig, sa jag trivs redan nu. Torsdagen da jag anlande var mest visning inne i huset som ar sa mysigt. Antikt inredning mixad med modernt. Stort kok, tva toaletter. Jag och MJ har Ac pa varat rum, annars hade jag avlidit. Garden ar jatte fin, stor pool och alla mojliga vaxter man kan tanka sig. Vadret ar hett hett hett. Fuktigt. Har i Hawaii borjar dagen runt 06 pa morgnarna, istallet lagger man sig tidigare. Runt nio tio tiden. Har en skon sang, jag far lite privatitet for hon har skynken vid sin sang sa vi ser inte varann nar vi sover.

Dag 1: Frukost bestod av typiskt amerikanska mackor med sirap och te. Efter att jag foljt dem till skolbussen gick jag och Pia pa en hike som de sager. Vandra i 50 min uppfor ett berg, utsikten var sa fin. Har en massa kort jag ska lagga ut sen. En kul grej, har halsar alla genom att halla in alla fingrar utom tummen och lillfingret, "hang loose" sager dem. Promenaden var skon och varm, men absolut vart det. Hem och duschade innan hon skulle pa ett mote, sa jag fick fem timmar for mig sjalv i stan och i alla parker, handlade tva linnen och sa. Middag blev nudlar, kyckling och wok. Jag at gronsakerna, ovanligt for att vara jag. MJ visade mig de narmaste kvarteren och bara pratade o pratade. Hon alskar mig : ) Det funkar bra med spraket, lattare an vad jag trodde. Sen pa kvallen tillbringade jag tiden med MJ, vek alla hennes docklader och lekte en stund. Slutade med att hon tande sin " purple sleeping lamp " och gav mig massage med olja o allt. Hon ar charmig, hon tycker sjalv att hon ar duktig pa en massa saker.

Dag 2: Gick upp strax fore sju idag, har inga problem med att sova har. Palmernas sus alldeles utanfor fonstret gor att man blir helt dasig. At smoothie och te till frukost, innan Cindy kom hit. En kompis till Pia som vill att jag ska vara barnvakt at hennes fyraariga son nar det behovs. Sa hon ville se vem jag var osv, sa vi for hem till henne. De stallde en massa fragor, t ex om jag skulle sla hennes son, Jackson, om han inte lyssnade pa vad jag sa. Jo visst. Galet. Fick leka med honom i en timma och se hur vi gick ihop, och det var inga problem. Ar nu hemma igen, nyss badat i poolen med MJ. Pia ar i vag och skjutsar sin man Barry till flygplatsen, han ska vara i Kalifornien en vecka. Jag och MJ ska plocka undan lite, for det ska vara nagon bjudningsmiddag har idag. MJ har last in sig pa foraldrarnas rum, och jag vet inte vad hon gor. Sonerna sitter och kikar pa tv, sa jag tog mig lite frihet. Har inte insett att jag ar har an, men jag trivs. Pia har manga planer for vad vi ska gora, manga aventyr o egen tid. Under Thanksgiving aker familjen till New Jersey for att vara hos slacktingar i tva veckor, sa da far jag huset for mig sjalv. Skoj!

Hoppas att allt ar bra hemma, mejla garna o beratta vad som hander.



Kommentarer
Postat av: Malin

vilken resa baby, tur att du hann med planet iallafall. helt otroligt vilka kontroller de har! här hemma har det börjat blivit kallt.. men till veckan ska det tydligen bli runt 20 grader, får väl se hur det blir med den saken ;) Saknar dej. Puss

Postat av: sandra

hej darling. fan, vad panik jag skulle ha fått :) men härligt att du klarade dig! helt underbart att läsa om allt, och kul att du lägger upp bilder. fortsätt med det. ser så sjukt vackert ut, och antar att det är det också? :) hur varmt är det? när är thanksgiving? älskar dig, puss puss puss

2006-09-10 @ 15:14:18
Postat av: Johanna

Guuu va härligt det låter! hoppas du har det så himla härligt, fortsätta att skriva mkt å ta med bilder så man får se hur du har det:) Puss o kram johanna engberg

2006-09-10 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback