En busschaufför med samvete, wow.


Ända sedan första dagen så har jag bara betalat 1 dollar och låtsats vara sjutton då jag åkt buss. Ingen har frågat om id eller något förrän idag då chauffören sa att jag måste betala 2 dollar. Varför det sa jag, jag är ju bara sjutton? Okej, visa id då. Men jag är ju bara sjutton, i Sverige får vi inte leg förrän vi fyller arton ljög jag. Två dollar, fortsatte han. Ja ja tänkte jag och kände att jag blev irriterad, gav honom pengarna och satte mig. När jag hoppade av och börjat gå några steg så kom han åkandes och tutade, kände att jag lessnade och undrade om han aldrig skulle ge sig. Han öppnade dörrarna i farten och frågade om jag ville ha kvittot på tillbaka färden så jag kunde åka hem utan att betala igen.  [ varje gång man betalar en resa så får man en resa till gratis inom två timmar ] Visst tänkte jag. Du får till klockan fyra sa han, vilket då var cirka sex timmar framåt. Inte kan han möjligtvis fått dåligt samvete och ångrade sig över min ålder? Sen när jag började gå så funderade jag på varför jag blivit irriterad över att han ifrågasatte min ålder, för jag är ju faktiskt inte sjutton. Blev less för att jag fick betala det jag egentligen ska göra, haha.

Solade & badade och lunchade nere vid stranden, åkte hem igen gratis.. Solade lite till och var i poolen här hemma. Tagit det lugnt. Pia sa att jag skulle vara hemma klockan tre, lika som igår. Barry var ändå hemma hela dagen o kvällen igår, likadant idag. Men han ska iofs sova, börjar jobba runt midnatt. Men jag tänker banne mig skriva upp de där timmarna ändå.

63381-114
Kom på att jag inte visat några bilder på hur jag bor, så här kommer poolen.


63381-113
Jag i den.

63381-112
Stranden. En het dag som alla andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback