Chinatown

Smoothies ar nagot som ats hela tiden har, och Pia gor dem sa bra. Smakar som glass, trots att de inte ar nagot socker alls i dem. Jag fragade henne om tips kring vad jag skulle kunna sysselsatta mig med idag, och hon har tusen ideer. Vi akte in till Waikiki och hon kopte mig ett fyradagars band med sma bussar som aker omkring, fast de ser ut som sparvagnar utan fonster sa att man inte ska svettas i hjal och det blir lattare att fota. Jatte harliga att aka med. Det finns fyra olika turer med dem som alla tar dig till olika platser pa on. Idag akte jag den roda linjen, som hade 21 stycken platser som man kunde stanna pa om man ville & sedan vanta en timma och ta nasta skjuts. Vi akte forbi shoppingcenter, strander, olika museum, speciella omraden som var varda att se, parker, kanda foremal och andra aktiviteter.

Jag stannade vid Chinatown, ett omrade inne i Honolulu som ar som ett litet kinesiskt omrade med bara deras affarer. Jatteroliga smastallen att ga in och titta i. Mycket marknader med frukter, mat och en hel del fisk. De hade levande fiskar som simmade omkring som man kunde fa styckade pa en gang. Det luktande valdigt konstigt i hela omradet. Men det var intressant. Kopte tva par solglasogon for 70 kr, ett par var nastan identiska med mina som gick sonder. Tog nasta skjuts och for vidare, kul att bara aka och titta. Det var paus pa ett stalle dar det bjods pa juice, for att chaufforen skulle fa vila. En stor souveniraffar var pa samma stalle, kopte tva muggar.

63381-54


63381-53

Kom tillbaka till Waikiki och letade upp en busshallsplats som tog mig tillbaka hem. Det ar valdigt virrigt med alla bussar, men tror jag borja forsta. Skont att kunna aka hur jag vill, sa slipper jag be om skjuts med Pia hela tiden. Vet inte hur reglerna ar for att jag skulle kunna fa kora sjalv, men jag tror de maste skaffa en annan sorts forsakring.

Mottes av Pia & hennes vanner sittandes i jacuzzin med varsina drinkar. Hoppade i en stund men det blev for varmt, lagade mig mat och hamnade har. Imorrn blir det en ny tur med nasta linje.


Kommentarer
Postat av: nicke

jag blir fan grön av avund gumman!!! orättvist;) kyss

2006-09-16 @ 06:42:11
Postat av: sandra

tjena babe. det där lät ju som en skitbra idé.. så att man slipper gå sig svettig, hehe. skriv mer mer mer :) puss

2006-09-16 @ 10:23:44
Postat av: Tammy

Vad kul med bussarna! Verkar supersmidigt :)

Postat av: Helene

Ja vi blir alla avis!! Inte många som Inte vill vara dig just nu... Puss

2006-09-18 @ 09:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback