Thanksgiving

63381-361

Onsdagen
innehöll mest bara en massa förberedelser inför Thanksgiving som var igår, torsdag. Jag och Lucy i köket, jag hackade och hon lagade. Satt vid jacuzzin tills det började regna. For till Sallys hus och matade hennes katt Buddy, sköter om den tills på söndag. De är på den stora ön och hälsar på.

torsdag morgon så kom Lucys mamma, Alice, och Marion som är tillsammans med Lucys bror, Alices son. De flög från den stora ön för att fira Thanksgiving här med oss. Alice är 80+ och den andra är 62, så nu är det jag och gamlingarna ; ) Nej då, det går bra, det är ju beteendet som räknas. Jacuzzin på förmiddagen medan kalkonen var i ugnen. All mat dukades sen fram, och vi var sammanlagt nio stycken till middagen. Vänner till familjen. Hade gruvat mig för den stora fågeln, inte min favorit, trots att den är god. Bara en dålig tanke. Med med en massa mos, sås och [ mamma & pappa, läs ] grönsaker så kunde jag lura mig själv att det var kyckling. Efterrätter och vin - trevlig kväll. Så nu har jag firat Thanksgiving med. Med bordsbön och allt. Gummorna här hemma gick och la sig runt nio, det är väl det som är mest trist.

Idag har vi varit vid poolen, åttioåringen med badmössan på, haha. Man måste småskrika för att bli hörd, dessutom. Varit till Sallys hus och skött om fiskarna och den blinde Buddy. Ser bara med ett öga. Känns skönt att Sally fått förtroende för mig i alla fall.

Presentproblemet är löst nu.

o En glasskål från Orrefors till Pia.
o Ett silver halsband med hjärta som hänge till Mary Jean.
Svensk choklad till grabbarna.
o Ett album med 20 bilder på dem och mig från tiden tillsammans.
o En bok om Härjedalen, på engelska. [ har köpt en likadan till Sally ]

Allt detta skickar jag med Eva, Tack.


Kommentarer
Postat av: Inger

Snack om FOTOGRAF! Vilka FINA bilder. Kul att du får vara med om så mycket.Nu träffas vi snart.Kram

2006-11-25 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback