Sagolik plats


Flygresan over till den har on gick bra, mycket turbulens men okej. Sitter vid Sallys dator, orkade inte krangla med att ta med min, men angrar mig nu. Jag befinner mig i ett stort hus som Sally och tva till kopte for fyra ar sedan. Det ar hogt upp, och man kanner sig nastan som hemma for att luften ar mera lik. En kille vid namnet Dave bor har, och tar hand om allt. De har gronsaksland med alla mojliga saker i, tva getter, kalkoner som vandrar omkring, ankor & hons med. Omradet ar inhangnat, sa Dave sa att jag kan ga vart jag vill utan att ga vilse. Kan inte beskriva hur fint & stort det ar. Sagolikt. Man kan se anda ner till havet, samtidigt som man ser bergen. [ nar det ar riktigt klart ska man till och med kunna se anda upp till rymdforskningstornen uppe pa de hogsta berget ] Det ar stigar som leder overallt. Det ar kulliga backar och stora trad, lummigt och samtidigt oppet. En stor gunga uppe pa toppen i ett trad. Tog inte med mig kabeln till kameran, sa bilderna far ni se sen. 

Den har garden ar valdigt speciell jamfort med de andra runt omkring, de har solceller, sa strommen kommer fran solen. Vattnet kommer fran regnet som samlas upp i en stor tank, som sedan gar genom en massa olika filter och grejjer. Annorlunda. Mobilen har ingen tackning har heller. Hit kommer det folk for att uttova yoga och sadant, ta det lugnt och slappna av. Nu ar det inga har, men det kommer till Thanksgiving, sa det ar darfor jag ar har. Hjalper till att stada rummen osv, det ar tolv stycken. Jag bor i ett litet enkelrum, helt okej. 

Det bor en kvinna och hennes fjorton ariga son har. Sa de hjalper alla till med att halla stallet i skick. Dave ar en harlig person, kanske runt 50. Har rest en hel del, varit i alla stater i USA, forutom tva. Alaska och en till. Han alskar verkligen den har garden och ansvaret han har, det syns. Det ar en bit att aka ner till affarerna. Tar nog 20 min.

De ater mycket fran sitt egna land, papaya, olika rotter och annat konsgtigt. Men som faktiskt smakar okej. Banantrad, jordgubbar, persilja, dill m.m Soluppgangen har ska tydligen vara den basta, missade den imorse, kande att jag behovde sova ut. Men imorgon ska jag forsoka ta mig upp. 




Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, det låter ju fantastiskt!

Postat av: sandra

hej darling. lät helt underbart :) hur länge har du varit där borta nu? jag kom hem till sveg igår. ruskigt skönt efter allt resande, men på söndag åker jag och malin till frankrike. hoppas allt är super! det låter helt underbart. kramar

2006-11-04 @ 08:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback