Polynesian Culture Center

Nu känner jag att jag är far behind i dokumenteringen av mina dagar. Väntar jag för länge så glömmer jag ju bara bort en del saker som kan vara värda att berätta. Så nu tar vi det från början, dagen innan jag for till den andra ön sa var jag på Polynesian Culture Center - kanon. Det spöregnade dessvärre den dagen, bussen kom knappt fram på ett ställe för det bara forsade vatten. Kan säga att jag varken bar långbyxor, stövlar eller plastkappa så jag var blöt. Men det var inte hela världen, alla shower och danser var ju ändå inomhus. Vi fick lära oss om kulturen på de sju polynesiska öarna, Tahiti, Hawaii osv. Olika sorters hulahula, sånger & språk, levnadssätt. Allt.

Vi tuggade på sockerrör, kokosnötter och bröd gjort på gammalt vis. Fick tatueringar som rann ut i regnet ; ) En bio visades på en duk som var ca 40 meter hög och säkert lika bred. Den handlade om reven och fiskarna i havet. Nästa projekt är att ta dykarcertifikat på nästa resa. Buffé innan den stora kvällsshowen tog plats. Enormt bra! En massa dansare på scenen, eldshower och rytmisk musik. Har hört en massa bra låtar som jag inte har en aning om hur jag ska hitta.

Folket på det här centret var alla klädda i det traditionella kläderna, en del av dem hade levt ett sådant här liv. En man visade sina tatueringar som man hamrar in, tar flera veckor. Annat det än dagens grejjer. Har inte varit in och kikat på några tatueringar själv som jag sa att jag skulle, men ska försöka ta mig till någon studio. Det är ju helt andra mönster här. Men svanken blir det i alla fall.

63381-321
Det är så härligt att kolla på dessa dansöser, de har höfter som ingen annan.

63381-320
Det här föreställer New Zeeland.

63381-319
Tjusigt, haha.

63381-318
Denna man tillhör Samoafolket. [ likaså gjorde våran guide ]

63381-317
Här gör han upp eld.

Kommentarer
Postat av: Helene

Ta lite bilder på hawaiianerna så man får se dom.. =) Tycker det är rätt intressant att vissa är tatuerad överallt ;) Puss, miss u!

2006-11-09 @ 13:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback