Öbyte!

Nu är jag tillbaka på Oahu igen, känns bra. Trivs bra med Mary Jean som sovkamrat, blir inte lika ensamt då. Familjen verkade i alla fall glad över att ha mig tillbaka, trist att de åker om tio dagar till New Jersey. Barry sticker redan imorrn, ska på kurs innan han också åker dit för att fira Thanksgiving med familjen.

Ja, de sista dagarna på den stora ön var jätte bra. Är så glad över att jag fick se den, det är en helt annan miljö. Sally & Michael är så bra båda två. Lättsamma. Sally är en intressant person, har rest runt hela världen. Plockat tomater i grekland, bott hos en familj i Portugal, seglat över haven, jobbat med det hon gör nu i alla möjliga länder. Hon är rolig. Vyn på det där stället kommer jag aldrig att glömma, har många fina kort där ifrån. Bergskammen går på baksidan, medan havet och alla stora gröna områden är på andra sidan. Man är ovanför molnen, galet. Det går inte att tänka sig att allt man får på är lava, men kan så tydligt se alla kullar där den en gång kommit från. Den stora ön som är yngst av alla har fortfarande områden där det inte växer några träd, för att lavan är inte tillräckligt gammal.

Hann tyvärr inte se vulkanen, men det får bli nästa gång. Jag gick runt i en gammal country/cowboy stad i förrgår. Små söta affärer. Vart man än går så pratar alla om jordbävningen, utbyter historier om hur de upplevde den och vad som gick sönder i deras hus. Hörde förresten att det var efterskalv i veckan, ca tre på skalan, men jag märkte inget. Lunchade sen med Sallys vänner, har träffat så många roliga vuxna människor. Åkte sen till Beach 69, namnet kommer ifrån numret på telefonstolpen alldeles intill. Liten, mysig och inte så mycket folk. Vattnet var hur varmt som helst. Tillbringade några timmar där innan vi for och åt middag med de här tjejerna igen, samt några vänner till dem. Allt med den här röstningen pågick, nya guvernörer & allt.

Dagen efter det, igår, så satte Sally igång yoga.
Fotografen jag pratade om förut hängde på han med. Följde sedan med honom ner till hans hus & kollade på hans kamera och allt vad han hade. Riktigt intressant kille. Klättrar upp för berg och genom djungel för att hitta alla de här ställena han fotar. Han gav mig två jätte fina foton, ganska stora, precis så de får plats i resväskan på tvären.

Sedan var det dags att åka mot Hilo. Avslutade med en middag på thairestaurang med Sally, Dave och en vän till dem. Sen var det flygplatsen nästa. Färden hem gick mycket bättre, knappt någon turbulens alls.

63381-338
Beach 69.

63381-337
Sally!

63381-336
Den här blomman var gigantisk!

63381-333
Mera blommor.

63381-332
Ännu mera.

63381-335
En av grannarnas hus.

63381-334
Hittade några vänner på gården med.

63381-328
Två goa tjejer : )

63381-331
Ja, så här såg det ut. Ett enormt område som hörde gården till, många stigar man kunde följa.

63381-330
Fint.

63381-329
Det är där uppe rymdobservatorierna håller till. Man kan se ett av dem.

63381-327
Bergsdimman som låg som ett täcke över allting.

63381-326
Nej, testade aldrig gungan.

63381-325
Bilder från den svarta stranden vi besökte i början av veckan.

63381-324


63381-323


63381-322 


63381-313


63381-312
Jag & Sally.

63381-339
Fotografen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det tog nästan ett litet långt tag innan jag kom på hur man skulle göra, men till slut kom jag på det! Haha tack så mycket :) Är det du som har knäppt dom där bilderna som, var på utsiken, och den på gungen? Shit dom är ju grymt fina. Ha det bra! Kram Linda

Postat av: nicke

fy fan gumman, så jävulskt fina bilder, du är allt bra duktig du:) kyssar

2006-11-10 @ 01:37:56
Postat av: Catti

Shit vad vackra bilder, vilket landskap! :O

UVI = UrinVägsInfektion. Får det hela tiden, sist jag hade det höll jag på dö för jag fick njurbäckeninflammation av det. Det är inge skoj alls, :(

2006-11-10 @ 08:25:07
URL: http://www.catti.se
Postat av: Tammy

UNDERBARA bilder, du är sjukt duktig! Jag åker faktiskt till Tunisien om 3 veckor, ska försöka sno med mig pappas Nikon D-50 så att jag också kan plåta lite ;)

2006-11-10 @ 15:23:28
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Farelyne

GUD SÅ VACKRA BILDER:D

2006-11-11 @ 14:10:43
URL: http://farelyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback