Lugna stunder

Igår var en dag som kändes bortslösad på att vara någon annans svans. Lucy skulle klippa sig hos en japansk frisör, som Kristenh tjatat om. Han ska tydligen vara jätte känd och klipper som han själv vill efter vad han tycker passar. Samt att han vinklar saxen på ett speciellt sätt som ska få håret att växa ut bättre. Men det blev snyggt. Vi skulle gå på kinesisk lunch efteråt, jag, Lucy, Kristenh och Elsie. Kallas något i liknelse med "dim sum" [?] Det var okej, inte det godaste jag ätit men rätt kul. Det är små olika rätter som serveras från vagnar som de går runt med i restaurangen. 10 - 12 rätter blev det sammanlagt. Snacka om uppsvälld efter det.

De skulle sedan gå och kolla i affärer, kollade på ett och samma skärp i 50 min. Utan överdrift. De kunde inte bestämma sig för Small eller Medium. Jag och Lucy höll på att avlida. Jag älskar henne mer för varje dag. Trots att hon berättar samma historier om & om igen, och att hon alltid kör med blinkersen på åt nått av hållen, och att jag inte vill förödmjuka henne med att påpeka det. Vi har så långa djupa diskussioner på kvällarna, över en flaska vin. Kanske nästa resa blir till hennes hus, Arizona/Phoenix? Se Grand Canyon och öknen. Hon är den som jag kommer sakna på ett mest speciellt sätt.

Idag var en av de få gråa dagarna jag upplevt här. Så vi åkte till ett hotell och käkade lunch, gick runt och kikade. Hade jeans för andra gången under tre månader, kändes sig ihopklämd. Så skönt att bära kjol. Åkte hem och kikade på en film, tog det lugnt. Har lagat mat tillsammans ikväll, druckit vin och pratat i timmar. Skiter i djungelhiken förresten, känner att jag inte vill. Vill bara ta det lugnt på riktigt innan det blir hemresa.

63381-382
Lucy : )

63381-381
Jag & julpyntningen.

Kommentarer
Postat av: Nadja

aaw sött ;P

Postat av: Camilla

Hej,

Känner du någon japansk frisör i Stockholm?
Jag måste klippa mig men jag är rädd för en vanlig frisör som inte kan en frisering som passar mig.

Tack!

Du kan skicka en e-post till mig!

Kram,
Camilla

2007-02-27 @ 14:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback