Lucy & jag


I förrgår inhandlade jag en resväska, har börjat packa nu. Samla ihop grejer som inte kommer att användas under den lilla tid som är kvar. Det är komiskt, trots att det är 11 dagar kvar. Det är mer än en hel vanlig utlandssemester, som helt plötsligt känns så kort. Jag, Lucy och Kristinh [ stavar hennes namn olika varje gång, men det är tydligen så det ska vara ] storshoppade till Thanksgiving. Besökte alla de här stora affärerna som är rena lagren med mat. Så mycket som inte finns hemma. Inte undra på att så många är överviktiga här, skrämmande.

Resten av dagen var lugn, vi lagade middag här allihopa. Kristinh och hennes man, som är Lucys son, också jag. Jag och Lucy delade på en flaska vin, efterlängtat. Hon är en hejare på att snacka skvaller, men på ett roligt sätt. Jag som betraktat alla de här situationerna från "utsidan" tycker det är jätte spännande att höra om alla under-ytan-berättelser.

Igår befann jag mig på stranden, inget mera med det. Middag här hemma på kvällen, John fixade min dator som ni kanske ser. Fast jag måste ha en kabel insatt. Det andra ipnumret för det trådlösa fick han inte till.

Kom att tänka på alla olika historier man hört sedan jordbävningen, olika upplevelser och trauman. Den mest korkade jag hörde var om en kvinna som jobbade i ett höghus på 27 våningar. Vattnet slutade att fungera, så när de gick hem tänkte hon vara lite smart och satte på vattnet i en av kranarna och pluggade igen hålet. För då skulle de ju i alla fall ha vatten dagen därefter! Hur dum kan en människa vara? Högst upp som hon befann sig, och vatten det kom, rann över och fortsatte ner till de andra våningarna. Vet inte hur det gick till exakt, men hon står nu skyldig till att betala kostnaden för att laga 27 stycken badrum. Det är nog sådana gånger man ledsnar på sig själv lite grann.

Idag åkte jag och Lucy i väg på en annan sida av ön, besökte ett buddhistiskt tempel och en enormt stor begravningsplats. Åkte till hennes favoritställe och lunchade där. Det var där borta hon bodde förut, under fem år. Ska tillbaka dit någon dag och peka ut hennes hus osv. Sedan satte vi igång jacuzzin och bara njöt.

Grannarna kom in och bad mig vara barnvakt i två timmar, så det gjorde jag. Spelade kort och kollade på film. Lillie, ena ungen, körde samma trolltrick gång på gång med korten och var överlycklig över att jag inte kunde förstå hur hon gjorde ; ) [ kikar vart jag sätter in kortet i leken och sedan bläddra dit ] Sedan middag igen, och oj en sådan skillnad på mat det är sen Pia for. Det smakar något, och det är inte pasta & tomatsås. Äntligen.

Kommentarer
Postat av: sandra

11 dagar kvar! ni vill jag bara ha hem dig.. fortsätt njut, så ses vi snart. kramar

2006-11-22 @ 12:10:36
Postat av: malin

oj,det är väldigt snart! Njut den sista tiden nu! du är saknad!
Puss, love.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback