Ah, vilka upplevelser

Gardagen borjade med nagra timmar hemma hos Sally, lite stadning. Har verkligen lart kanna den kvinnan bra nu, gillar henne skarpt. For sen hem runt formiddagen, kande att jag ville spendera de sista timmarna med familjen. Kandes trakigt att tiden gatt sa fort, nu pa slutet som man kommit varandra sa nara. Foljde med dem till flygplatsen och kramade dem hej da, inget roligt. Men bade jag & Pia var ganska sakra pa att ses igen, det kandes inte som ett sista farval. Jag kommer tillbaka, det ar sakert. Men efter att ha bott med varann i tre manader sa kanns det trist att plotsligt skiljas.

Nu ar huset tomt, bara jag och Barrys syster ar har. Lucy - en av de underbaraste manniskor jag mott. 64 ar gammal med en kropp som ingen annan, hennes hud ar som en tonarings och hela hon glanser. Jag skulle inte gissa pa mer an 50 -55. Hennes tander.. Allt, skulle kunna vara min moster. Hon ar guld. Hon sover i Pias & Barrys sang, och forsta natten gick utan problem. Hon ar sa ung i personligheten, vilket hon sjalv sager. Hon & jag ska jobba pa solbrannan tillsammans. Hennes son, som ar tillsammans med Christin, kvinnan jag pratat om forut. Som forsoker dalta med mig & vara min mamma osv. [ hon som var med pa karaokekvallen ] Jag har irriterat mig pa henne anda sedan forsta dagen, hon ar extrem. Men det ar ju inget man sager. Hon kor med allt o alla, bestammer och vill alltid ha kontrollen. Lagger upp mat pa allas tallrikar, talar om vad de ska ata o hur de ska bete sig. Har i Pias hus far hon ofta panik, vill ta over kontrollen och klarar nog inte av situationen man inte kommer undan i en trebarnsfamilj.

I alla fall, ni fattar hennes personlighet. Lucy, alltsa Christins svarmor, tycker exakt lika som mig. Vi har verkligen funnit varann. Vi har tillbringat de senaste tre timmarna med att prata om hur Christin beter sig, for det ar verkligen illa. Christin kan sjalv inte fa barn, vilket kan vara en anledning. Lucy berattade sa manga historier om alla de har manniskor jag traffat, vad alla tycker om varann och alla brak som varit och ar. Christen verkligen tomde kylskapet har hemma, for hon sa att allt var gammalt. Pia som hade kopt en massa mat, vi skulle knappt behova handla natt. Nu ekar det i kylskapet, sa nar jag kom hem fanns det ingen mat. Christen och jag ska handla imorrn sa hon, hehe. Hon ar en parla.

Det ar sa mycket jag vill skriva, beratta och forklara om situationer, handelser, saker man ser och upplever. Men det ar sa mycket sa det rinner ju ut i sanden, och det skulle bli sa mycket att lasa.

Manga av er dar hemma fragar hur det gar med engelskan. Det gar jatte bra, det ar svart att sjalv saga hur jag har utvecklats. Men jag har inga problem med att forsta diskussioner, utan det flyter pa som om det vore svenskan. Jag har forut tinte gillat att se pa filmer utan subtitles, men nu tanker jag inte pa det. De flesta sager att jag inte har nagon brytning, att man inte kan hora att jag kommer fran nagot annat land. Det kanns skont, aven fast jag i mina egna oron inte later som dem. Det jag sjalv kanner att jag behover ova pa ar ordforradet.

Det var tsunamivarning har for nagra dagar sen, jag antar att ni horde om jordbavningen borta vid Japan. Man forvantade sig en tsunami har pa Hawaii, men de avslog varningen. Valarna har forresten ocksa kommit nu, hoppas pa att hinna se nagon innan jag aker hem.

En annan sak jag tankt pa ar att var du an ar, nar som helst under din livstid sa kommer du alltid alltid alltid att behova sakna nagon, vilket ar hemskt. Man kan liksom inte gora nagot at det, man ska behova genomga sa manga olika sorters avsked.

Idag borjade jag dagen med en promenad klockan sju med Sally, och en svensk kvinna som hon sa garna ville presentera for mig. Jatte roligt! Hon var riktigt trevlig, men det blir svart att prata svenska sadar plotsligt nar man ar i kring engelskan hela tiden. Man tanker pa engelska, ska prata pa svenska och tanka pa svenska.. Ja, det blir sa fel. Sedan varierar man med engelska, for att Sally ska forsta. Men intressant : ) Det jag gillar med Sally ar att hon visar mig sa mycket ny & annorlunda mat. Idag at vi en japansk brunch ute pa hennes gard, som visserligen inte var gott. Ris blandat med te, sjograspure osv. Men alltid lika roligt.

Formiddagen spenderades hemma vid poolen, akte sen runt fyratiden tillbaka till Sally. De bjod med mig pa en tur med deras segelbat. Jatte roligt, vet inte nar jag seglade sist? Om jag ens gjort det sadar, haha. Kanonmysigt; solnedgangen, bra sallskap, kokade notter till snack [ sallys tips ] inte mycket till vind sa vi for fram och tillbaka i narheten av hamnen. Underbart.

63381-353
Allas varan stjarna, Sally.

63381-352
Jag.

63381-356
Michael.

63381-358
Baten - lagomt stor for tre personer.

63381-359
Honolulu.

63381-357
Flygplatsen var sa nara att man vad tvungen att sluta prata nar de kom & gick.

63381-355
Solen pa vag ner.

63381-354
Man kan skymta nagra hawaiianska fiskehus.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vilken underbar brunfärg du har fått : )
Ja jag körde in i en bil som helt plötsligt började tvärblinka åt ett håll och skulle svänga. jag hann inte reagera och körde rakt in i honom. Var otäckt. Puss

Postat av: sandra

hej baby. nu är det fan inte lång tid kvar innan du är hemma.. hur känns det? tror du att du kommer bli rastlös på hemmaplan, nu när du upplevt så mycket under en så intensiv period? saknar dig som fan, kramar

2006-11-19 @ 13:13:53
Postat av: Farelyne

Jag kanskie är tjatig men GUUUUUUUD vad vackra bilder du tar jänta!

2006-11-24 @ 22:29:23
URL: http://farelyne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback