Händelse efter händelse

 
Körde över 40 mil i lördags. Solen var på våran sida då vi for till Rättvik på marknad, den är enormt stor. Finns så många roliga saker att titta på, mycket att fynda. Sju par strumpor och en ring blev det för mig, bara för att man inte kan åka där ifrån tomhänt. Väl hemma fortsatte resan mot Lofsdalen, provkörde Frankens bil. Med tanke på hur ny den är så var det båda händerna på ratten, men den var helt otroligt grym. Jag och Helene lämnade grabbarna på krogen och snurrade på Sveg och stoltserade i den inte allt för fula bilen. Runt runt tills vi insåg att vi åkt på varje väg.
 
Nu är det bara nio dagar kvar tills jag far till sköna Spanien, ser verkligen fram emot resan och känner att den kommer att bli lyckad. Inte fy skam att man kan börja med brännan hemma i Sverige. Sandra och jag låg på gräsmattan en stund idag, rastlösheten tog tillslut över och vi gav upp.
 
När jag satt och väntade på bussen idag så tjuvlyssnade jag på två tanter som pratade. Den ena berättade för den andra att hon hade avlastning nu mellan kl 13.00 och 15.00 [ att någon personal är hemma hos henne och tar hand om hennes gubbe, medan hon gör något annat som ombytelse ] så hon passade på att handla undertiden. Hon sa hur jobbigt det var att behöva hjälpa honom upp och ur sängen, att alltid behöva hjälpa till. Så hon tyckte det var skönt att få åka bort. Den andra sa då att hon också var ute på stan och shoppade, eftersom att hon också hade avlastning ett par timmar. Komisk situation, två tanter som sticker ut en snabbis, medan någon annan är hemma och vaktar gubbarna. Är det så det ska bli när man bli äldre, barnvakt åt mannen?
 
Har provat min balklänning nu, jag hoppades verkligen att den skulle vara fin, men i själva verket var den bättre än så - helt underbar. Hon har verkligen fått till det, några små attiraljer kvar innan den är färdig. Jag är nöjd över att det blev bättre än väntat. På fredag är det dags för att glida runt i blåsan. Nicke har aldrig haft någon hårprodukt i sitt hår, en typ av princip han har. Trots det har han nästan gett mig tillåtelse till att få fixa det tills balen, är inte det tecken på att jag har bra inverkan? Haha. Till och med mamma och pappa planerar att komma på fredag för att få titta på oss några minuter, innan vi går in. Ska dessutom bli riktigt skoj att få hår & make up ordnat av kunnigt folk. Förväntansfull!
 
Just nu känner jag mig lycklig, allt är så bra. Har blivit lite av en materialist, vill bara ha ha och ha saker hela tiden. Känns som man shoppar något varje dag. Idag blev det ett par skor, örhängen samt bh och trosor. Det får i alla fall mig att må bra. Lyxade till det med mongolisk middag tillsammans med Emma och Sandra. Gott, riktigt gott. Broberg kom sen, gick hem till mig och bara var. 
 
Det suger till i magen varje gång jag tänker på att skolan är över om en månad, efter tolv års tid. Det är riktigt läskigt. Känslan av att släppa den där tryggheten, att alltid vara tillsammans med en grupp. Alltid har man haft en klass och ett bestämt schema med lektioner. Raster på fasta tider, allt har varit så.. ..självklart. Nu är tiden helt tom och tillgänglig, den bara finns där i händerna redo till att göras något med. Slösas bort, ta vara på, minnas och ta hand om -den sortens tid då det är dags att slungas ut. Får ilningar bara av att skriva det, den omtalade friheten är alldeles bakom hörnet, väntandes på att jag ska ta tag i den. Denna sommar är inget sommarlov.


Kommentarer
Postat av: Fröken J.

Tittar in och smygläser lite..
Står inte på nu förrän du oxå är "vuxen", ta till vara på de sista dagarna. Hoppas för övrigt att allt är bra med dig.
Kramar Jennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback