Typiskt snickarjävlar


Nicke kom hem till mig klockan fem imorse, gillar när han kör lastbilsvändan mellan Sveg - Östersund. Oftast brukar han hinna med ett besök hemma hos mig. Myste en stund innan han var tvungen att åka igen. Vaknade sen igen av att någon plingade på dörren, hade ingen hum om vad klockan var, så jag trodde det var Nicke igen. Jag drog på mig en filt bara och öppnade; det var vaktmästaren. Där stod jag halvnäck ned håret i min vanliga sovfrilla. Klockan var sju. Det var dags att bryta upp golvet i lägenheten.. De ringde innan helgen och sa att det fanns en lucka i min lägenhet som de var tvugna att komma åt för att de ska byta "stammar" i byggnaden. Fattar inte att han kan komma så tidigt, de gav mig en timma att göra mig i ordning. Strax efter åtta kom han och en annan gubbe inklampandes. De gick bara rakt in med leriga skor och började flytta omkring allt. TV:n ställde de på bordet, alla kablar till bredbandet och allt annat rullade de ihop. Hur ska jag få dem på rätt plats igen.. Det blir ett jätte stort hål! Det ska tydligen ta två veckor, skoj. Ett hål i golvet. Förmodligen måste de lägga nytt golv med - vilket krångel. Säkert jag som får städa upp efter dem med..


Kommentarer
Postat av: Annika

Hallå där! Fy, stambyte är bland det värsta som finns... :( Vilken otur du har! Hoppas jag får följa hur det går, här i bloggen! :)

kram,
Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback