Söndagsfrulle


Sitter hemma nu i favoritbrallorna [ som en gång varit min pojkväns pappas ], har dragit ut på morgonen riktigt ordentligt. Ätit frukost i säkert två timmar nu, Nicke åkte hem mot Sveg imorse och tog katterna med sig. De värsta söndagarna finns verkligen här i Östersund, inte en människa ute. Less på den här stan nu. Ska upp på mediehuset om några timmar och arbeta med projektarbetet. Jag och en tjej till har fotograferat samer och spelat in ljud, ska göra ett bildspel av det.

Helst av allt vill jag bara åka utomlands nu. En resa är bokad den 16 - 23 maj.
La Marina/Alicante/Spanien. Men det känns så länge dit det är ju till och med studentbal innan dess. Behöver just nu värme, solbränna och nya människor. Appropå balen, blir stressad över att mönstret på klänningen aldrig kommer. Har hört att sömmerskan som ska sy den behöver mycket tid, och balen är den 12 maj. Har så mycket ideér över hur den ska se ut, spännande. Min kavaljer blir naturligtvis Nicke, har aldrig sett honom i kostym. Kan bli en rolig syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback