Studentmössan på


Mösspåtagningen har varit och den var riktigt lyckad; dansade både bugg, vals och disco. Stämningen var på topp när vi samlades i aulan och tog på oss mössan tillsammans. Lyssnade på ett tal som överröstades av skrik och sånger. Maten var helt okej, men långt ifrån klockren. Nattmackor serverades ut innan vi traskade hemåt i likhet med Sally [ onda blåsor ]. Så nu är äntligen den vita hatten på!

Studentmössor

Endast en vecka kvar till den stora dagen. Har haft den sista läxan och riktiga lektionen. Betygen är satta. Skolan är verkligen över för den här gången. Sorgligt. Otroligt. Jag har packat tre stycken bananlådor nu, ena hyllan är tom. Ännu mera sorgligt. Vill inte lämna den här underbart mysiga lyan på 28 kvadrat, den är så central som den kan bli. Alldeles perfekt, kan inte ens tro att jag bott i den i tre år nu. När jag lägger mig i sängen så känns det inte ens som att jag sovit i den i mer än 40 ggr.

I onsdags var det utgång, likaså blir det ikväll. Jag & tjejerna blir hos mig innan vi drar vidare. Känns som det kommer att bli en hel del fester nu framöver. Klassen har blivit så sammanhållen de senaste månaderna, varför skulle det behöva ta så länge? Nu när det snart är slut.

Jag och några till åt frukost ute idag, och nu sitter jag hemma i mysbyxorna. Känns som att jag inte tänker göra så mycket mer förrän pumorna kommer och är festsugna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback