Midsommar


Precis som det brukar så regnade det på midsommarafton, som det alltid gör. Planen om att fira ute på stranden sprack så det blev middag hemma med Nicke och familjen, åkte mustang och drack cider innan jag hamnade hemma hos Sandra. Behöll lugnet hela kvällen, dansade styrdans och minglade i öltältet. Korv på Statoil och sedan hemgång.

Det vankades Hede på lördag kväll, så jag och Björkström tog bilen och åkte dit för att vara nyktra och bara kika. Hälsade på hos Emma & Joel i deras stuga, mysigare ställe kan man nog inte få tag på i Hede. Tittade in hemma hos Soffan, innan vi slutligen for hem igen.

Hawaii börjar närma sig nu. Hade möte med Eva igår, hon som ordnat allting. Kanske är hon den roligaste jag träffat, flummigare än någon annan men samtidigt så engagerad och förstående. Hon har i princip bott på Hawaii hela sitt liv. Hon är hemma i byn nu och hälsar på, eftersom att hon ursprungligen kommer där ifrån och har både mamma och systrar där. [ hon pratar härdalska med lite amerikanska där emellan ]  Vi kom fram till att jag ska boka biljetter i veckan, ansöka om turistvisum och kolla ifall man måste ha några speciella papper för att få köra bil. Sedan börjar planerna kring vart jag ska bo osv osv. Ön jag ska bo på heter
Ohau [ hela ön kallas också för Honolulu ] som tillhör Hawaii. Ser verkligen fram emot allt, känns att det börjar bli verklighet nu.


Kommentarer
Postat av: Emman

Åhh Petra! Vilken underbar bild :) Du kommer säkert trivas jättebra på ön! Det var jättekul att du och Emma kom till mig i lördags, men jag saknar dig redan igen.. :*(
PUSS!

Postat av: Malin

ja visst var de sött : ) Biljetterna gick på 1.900 :- per person. Inte så farligt eftersom vi blir där i två veckor. Låter kanonbra de där med Hawaii, inte långt kvar nu. Kanske fixat jobb på Bikbok till hösten :). Hoppas jobbet går bra och du ska veta att jag saknar dej, alltid : ) Hur går de med kattungarna är dom bra? Har den finaste blivit tagen? Pusspuss

2006-06-26 @ 15:59:41
URL: http://jagmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback