En stöt


Var med om något roligt på jobbet i söndags, jag stod och packade upp tidningar när det kommer en pratsam kille och frågar efter vatten utan kolsyra på flaska. Tyvärr slut sa jag, dåligt med varor på söndagar. Det gick en timma eller två innan han och två kompisar till honom kom fram igen, pratade som om han kände mig och frågade om jag ville följa med och grilla efter jobbet. Inte en aning om vem han var, hade aldrig sett honom innan. Ville inte vara otrevlig så jag sa bara nej tack, jag ska hem och sova, är verkligen jätte trött. Jag tog hand om mina kunder medan de bara stod där och tittade, sedan tog han en penna och en servett och började skriva något. Han gav den till mig och gick sedan tillsammans med de andra grabbarna. Där stod hans namn, Mattias, och hans mobilnummer, nedanför "ring mig när du kommer hem..." Rolig situation, aldrig någon som raggat på mig med den taktiken någon gång. Och nej, jag ringde aldrig. Jag är redan tagen.

Jag & Nicke är ute på resjakt. Den 24 augusti ska vi åka någonstans, men vart vet vi inte. Har kikat på både Tunisien och Bulgarien så vi får se vart vi hamnar. Djerba heter en ö som tillhör Tunisien om jag inte minns fel, både billigt och afrikansk miljö. Vore kanske något.



Kommentarer
Postat av: Malin

Djerba har fint vatten, men är ett väldigt speciellt ställe.

Hoppas du hade det bra på härdalsyran! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback