Livet i musik

Jag gillar inte musik - jag älskar det. Det är något av det allra bästa som finns. Jag är så gott som beroende av det, tycker inte om tystnad. I bilen, på promenaden, på morgonen eller på natten. Musik kan få mig att må så mycket bättre, det för fram tankarna & minnen. Ibland bra & ibland dåligt. Jag relaterar dagar och händelser i mitt liv till sånger och toner. Jag är dessutom en periodare, kan inte säga att jag har ett favoritband. Det varierar hela tiden. Jag kan för tillfället inte lyssna på sorgliga, lugna låtar som har texter om kärlek och död. Tankar på mormor kommer upp på en gång och jag måste stänga av. Saknar henne så att det gör ont. Efter att hon somnade in har jag blivit så enormt rädd för att folk i min närhet ska vara med om en olycka eller något annat som kan ta dem ifrån mig. Likaså är jag rädd för att dö. Det är först nu som jag har insett att man faktiskt inte lever för evigt, att det är ett slut som väntar på oss alla. När det sedan kommer är något jag inte ens vill fundera på.

Det jag ville komma fram till var att jag tröttnat på all musik som jag hört tusentals gånger, men har ändå inte kunnat hitta någon ny. Läste då i Cosmopolitan om en sida som hittar musik åt dig. Så jag testade. Man får skriva in en artist som man gillar, sedan söker sidan upp liknande artister som påminner om den nu nämnde. Och utbudet är enormt! Funkar jätte bra, nu har jag en massa nytt att lyssna på.
Prova själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback