Julaftonen

Vaknade hemma i sängen helt uttorkad och utmattad av att ha sovit med min värmemadrass på max - stekhett. Vaknade flera ggr på natten och tänkte att jag inte orkade stänga av den. Efter ett par glas vatten senare mådde jag prima igen. Åkte till kyrkan runt halv elva med mamma, sanna och morfar. Kikade på julspelet som aldrig ville ta slut, men tjejerna kunde sjunga. Var till mormorsgrav innan vi for hem och började förbereda julmaten. Kikade på Kalle & drack julcider med glitter i. När vi alla var samlade så dukades jultallrikarna och glasen fram och det var dags för maten. Det tråkiga är att man blir så mätt fort, men man äter ändå tills man mår illa. Dessutom ska man äta det hela veckan därpå också.
 
Sedan var det julklappsöppning, och jag blev supernöjd med det jag fick. En riktig digital systemkamera med objektiv och allt! Fast jag får beställa den själv, men de betalar. Äntligen kan jag börja fota som folk. Pengar, cdskiva, bok, linnen, dvdfilm, godis, ljus och grejer fanns i de andra paketen. Men det roligaste av allt var att presenterna man själv gav var omtyckta. Sedan mystes det bara med dooleys och choklad. Nicke kom då allt lugnat sig, och vi bytte våra paket. En bra dag & kväll!

63381-413
I Härdal kommer tomten i en amerikanare ; )

63381-421
Paket paket paket..

63381-420
Farmor i sin lei från Hawaii.

63381-418
Lika som bär? Nja. Faster och pappa.

63381-417
Mamma & Sanna

63381-416
Sanna i sin nya outfit.

63381-415
Ja, det är min nittio åriga farfar i Sannas skämtglasögon.

63381-414
En gudfar som tagit sig ett par öl, haha.

63381-419
Nicke.

Kommentarer
Postat av: malin

åh, va kul Petra! Nu kan du ta ännu mera sjukt fina bilder! : ) God jul i efterskott. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback