Ett simmande luciatåg

Jag vill inte säga att jag är lat när det kommer till att jobba, jag väljer bara mina arbetsdagar med omsorg & känsla. Då jag skrev upp mig några dagar på Ica så var jag noga med att inte jobba två dagar i sträck. Inte för att jag har något emot det, men jag vill vänta tills efter nyår. Vill ta det lugnt en stund till. Nej jag är inte alls lat. Var in på Arbetsförmedlingen och insåg att utbudet här är minimalt, finns inget som jag känner att jag vill göra. Sykes var typ det enda, men data support vet jag inte om jag skulle trivas på. Men det är ju i alla fall pengar. Jag antar att jag inte kan vara så kräsen om jag vill resa & göra saker. Så jag ska fundera lite.

Under de här senaste dagarna har jag mest umgåtts med vännerna, familjen och Nicke. Bakat pepparkakor osv. Tittade på luciatåget i Härdal där syrran var med. Det är en speciell tradition där, man lussar i bassängen. Det hela avslutas med att man simmar med hela utstyrseln. Jag minns att jag tappade det elektriska ljuset i vattnet då det var jag som gick i 5-6:an. 

Igår var det fest, jag hade jätte skoj. Gick vidare på Mysen efteråt, där det inte var lika roligt. Man ska alltid stanna kvar på förfesterna. Det är där det är som trevligast. Musiken var dålig, och inte alls så mycket folk. Klockan ett gav jag upp och hoppade in i lastbilen med Nicke. Somnade och vaknade många mil senare. Fikade med Ida idag, alltid lika skönt. Bilder från gårdagen kommer lite senare.

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte alls dumt att ta det lugnt ju!
Jag får nog kolla på hitta.se var du bor någonstans för jag blev inte klokare på din beskrivning haha..Jag bor i Helsingborg som ligger i skåne! Ja igår var de lucia, lyckades bli 5! lussekatter..blev de några för dig?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback