Citat från Cypern-resan 2005


' soffa! hon tog mig på tuttarna! ' säger jag.
' va, näe du skämtar?! ' säger soffa och skrattar.
' nej det är sant! ' säger jag och pekar på en redlös brud.
en sekund senare lägger hon handen på soffas bröst och säger :
' ja tjejer, det är så här tuttar ska vara, fasta! '
soffa ser ganska chockad ut och vänder ryggen till henne,
en sekund senare har hon knäppt upp soffas bh. 

 jaha, så varken du eller jag spydde igår sandra? härligt!'
' ehh, båda ni spydde igår' berättar tjejerna.
' åh faan..' säger jag och sandra, ser på varann o flinar.

' jag har hittat min sjäsfrände, han är en blanding mellan en finne och en turk!
han är precis som jag! ' jag är överlycklig över att lärt känna jesse, hehe.

ojsan, trosorna var visst ovanpå kjolen.
ska inte de vara innanför? mooning.

helenes fönsterklättring gjorde min kväll,
skrattade så att magen vek sig då jag såg rumpan sticka ut.
hon tog sig varken in eller ut, och vart tog kjolen vägen? ; )

att sitta på utblåset med kortkjol o linne är inte det bästa,
man visar både det ena o det andra. marilyn monroe.

jag var tydligen fyllehungrig flera kvällar,
hade svaga minnen av att jag och några var hos "daddy's" och åt.
maten bredvid sängen var beviset.

ida och jag kände medlidande för varandra när saknaden kom.
'gå dit upp, där får man vara ifred ' sa ida och gav mig telefonen.

' satan, jag tror jag har brytit tummen ' säger sandra och vickar på tummen.
' konstigt då, du satte dig på den när du däckade på dansgolvet '
' jaha, gjorde jag? '

rallyfärden i taxin var höjde pulsen rejält
' we are from sweden ' säger soffa till chaffisen.
' aha, einkåping ' säger han bestämt och någorlunda svenskt.
' no, norrland ' envisas soffa.
då visar chaffisen sina sångkunskaper ' nårland, nårland, nårland '

' cattis kan inte du sminka mig ikväll? ' tjatar alla tjejer.
' men åh, kan inte någon sminka mig istället ' suckar cattis.
' jorå, sandra kan sminka dig ' föreslår en av brudarna.
' mhm...' säger cattis och kollar åt ett annat håll.

emma vaknar upp en morgon och känner att något skaver innanför bhn:n.
och vad hittar hon där? jo, säkert tjugo stycken lappar av alla dess slag, biljetter osv.
‘ jag har till och med skavsår! '

' åh, jag hittade en hatt på ett rum där uppe! jätte fin! ' säger jag glatt.
' oj, inte illa! vart då? ' undrar en i gänget.
' äsch, den låg i någon resväska tror jag '

Sandra under en av de sämre dagarna ' åh, idag vill jag bara dö. Man kan säga att jag egentligen bara har varit här tre dagar av fem.'

Kommentarer
Postat av: sandra

så jävla skönt att läsa, flashbacks :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback