Första operationen

Idag har jag varit med om en riktig operation för allra första gången, och det var så himla intressant! Det var vad som kallas för en total tyreoidektomi som utfördes, vilket är när man tar bort hela sköldkörteln på grund av att den producerar för mycket hormoner. Vi fick sätta på oss de kläder och skydd som man måste ha, och sen se hur det fungerar i den miljön. Så där stod vi och tittade, bara ungefär en meter ifrån. Det var så kul att se hur samarbetet funkade mellan alla parter. Bara att få se hur själva upplägget av en sådan avdelning kan se ut var en erfarenhet. Det var inte alltid så lätt att rent anatomiskt sett, hänga med på vad som syddes ihop osv, men helheten i sig var otroligt spännande.

Ikväll blev jag bjuden på pannkaksmiddag hemma hos mina kära, det var väldans gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Häftigt!



J

2012-02-22 @ 22:28:24
Postat av: sandra

JAG SAKNAR DIG!

Postat av: Petra

Sv: Saknar DIG Sandra!

2012-02-23 @ 19:34:53
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback