24 maj

Då har jag förmodligen skrivit det sista anatomicolloquiet, det kändes bra. Vi fortsatte sen dagen med anatomi inför examen, och det märks att man har ett helt annat tankesätt nu när man har läst lite mera och kan se saker från andra vinklar än bara en ren muskel, en artär eller ett ligament. Man ser helheten nu, hur allting jobbar tillsammans.

I dag har vi repeterat hand och underarm, och det är mycket som ska med. Du ska kunna prata om benen, lederna, vilka ligament som håller ihop dem, vilka muskelgrupper och hinnor som finns just där, vilka artärer, vener och vilka nerver.

Annars tycker jag att histologin är väldigt spännande just nu, vi läser bland annat om det kvinnliga och manliga reproduktionssystemet. Jag har nyss lärt mig hur mensen egentligen fungerar, och man slås hela tiden av hur otroligt fascinerande och häftig kroppen är.

Jag älskar känslan av att veta att man är på rätt ställe.
Allt är så rätt.


Kommentarer
Postat av: sandra

Haha, du får berätta för mig om mensen när vi ses. Kramar

Postat av: Cattis

Alltså... du känns bara såå mycket smartare än mig! Du är så duktig!

2011-05-26 @ 20:52:14
URL: http://cattishjorth.blogg.se/
Postat av: Petra

Sandra: Hehe, ja, jag får göra det.



Cattis: Nej, det tror jag absolut inte! Du är bra på en massa andra saker som jag är superdålig på! : )

2011-05-26 @ 22:58:26
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Sophie

alltså det här med mensen, att det ska va så komplicerat?? det som är ännu värre är att vi tjejer inte ens förstår oss på den eller oss själva.. "jaha, äggstockar sa du??" haha!

2011-06-15 @ 17:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback