21. Ett annat minne

Jag har alltid spenderat massor av tid hemma hos min mormor och morfar, där har jag känt mig som hemma. Istället för att vara på dagis, så ville jag hellre vara där. Dessutom har mormor alltid haft en alldeles egen plats i mitt hjärta. Mormor somnade in i augusti 2006, och än idag kan jag varken tänka eller prata om henne utan att jag blir ledsen. Nämner någon hennes namn så gråter jag. Hon cirkulerar i mina tankar flera gånger per dag, och därför faller det sig naturligt att hon finns med i detta minne. Morfar lever och är pigg & glad, och bor kvar i huset där dom alltid bott.

På deras gård, bakom det riktiga huset så har dom ett annat hus som vi bara kallar "stugan". Varje sommar när det började bli varmt så flyttade vi på något sätt ut dit. Vi övernattade där istället, grillade korv i den öppna spisen till frukost och lyssnade på morfars radio. Den här stugan ligger löjligt nära det andra huset, det handlar om ca 10 meter. Den där känslan, när det äntligen blev dags att kunna vara där ute, var så himla härlig. Man sprang fram och tillbaka mellan stugan och huset, hämtade både det ena och det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback