18. Min bästa födelsedag

Det måste ha varit då jag fyllde arton år. Jag bodde ju i min lägenhet i Östersund då, och vi tjejer var ganska utspridda. Men just den här dagen och kvällen åkte alla mina vänner upp till stan för att vara med och fira mig, vi var massor av folk som dansade på mina 28 kvadrat meter och röjde rätt rejält. Det här var egentligen kvällen innan jag fyllde år, så vi gjorde ett försök med att komma in på krogen ( som självklart var jättestort, första gången och allt! ) innan midnatt, men fick så lov att vänta tills klockan slagit 00.00. Den natten sov det folk överallt hemma hos mig, fyra i sängen, flera på golvet och i soffan. Vi skulle sen ta morgonbussen hem vid 06-tiden. Det var ett trött gäng som hasade sig i väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback