8 mars

Här i Riga så är internationella kvinnodagen väldigt stor, eller vad man ska säga. Letterna gillar att ge blommor över huvudtaget, och gör det så fort dom har en anledning till det. Så i dag var ju en sådan. Alla tjejer/kvinnor/tanter gick och bar på rosor, så det var ju fint.

Har pluggat anatomi och biologi i dag. Jag blir dock ganska frustrerad. Vi håller på och läser om celler i biologin just nu, om hur den är uppbygg & fungerar. Det finns så mycket jag skulle vilja ha tid till att slå upp, läsa om och ta reda på mera om. Verkligen förstå. Men det finns det ingen tid till, utan för tillfället så är det mest bara mata in det som står och kunna skriva det. När ska jag hinna lära mig det på djupet? På biologilabbarna så kollar vi på celler i microskop, och det är kul, men det är samma där. Vad är det jag egentligen ser? Tusen frågor, och lärarna har ibland en tendens till att missförstå frågor.


Kommentarer
Postat av: Maria

du skulle ha haft en bok som jag har som är på svenska. Den är ganska bra tycker jag men jag vet inte hur mycket mer noga cellens uppbyggnadsförklaring är i era böcker mot min som jag hade när jag gick usk-utbildningen.

Skulle kanske kunna skanna och skicka om jag hittar igen den förståss. ;)

2010-03-10 @ 09:40:39
Postat av: Petra

det var jätte snällt av dig! jag fick tag i en bok igår av en tjej här, som verkar ganska beskrivande, så jag tänkte försöka bläddra lite i den. men stort tack för att du erbjuder dig att göra det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback