4 mars

Nästa vecka är fullbokad..
Måndag: kemiprov. Tisdag: fysikprov. Torsdag: biologi & anatomiprov.

Det är mycket att göra, och jag har lite smått panik.. Allt är ju så nytt, och jag vill förstå det jag lär mig och inte bara mata in det i huvudet för att sen skriva det på ett papper. Vi skulle ju haft anatomiprov idag på alla leder & ligament i övre delen av kroppen, men det ska vi ha nästa vecka i stället, tillsammans med alla leder i nedre delen av kroppen. Det vill säga allt förutom skallen. Jag som tyckte att det skulle kännas skönt att bara kunna rikta in sig på nedre delen till nästa vecka. Men nej.

Hade i alla fall test i biologin, hoppas det gick bra. Vi är förresten ett helt gäng som måste göra om provet i filosofin, det var ju bara tre frågor, men en av frågorna var feltolkad. Vi skulle ha skrivit någit annat. Det dumma är att det vi skrev var precis det svaret som den andra läraren hade gett oss på den frågan, på ett instuderingsblad. Så himla irriterande när man skrivit det som vi blivit informerade om. Jaja, vi har hela terminen på att göra om det, det är bara ett litet test, men ändå. Ska försöka göra det om någon vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback