15 mars

Jo, det gick väl det där lettiska provet med. Jag tror inte att det var så allvarligt, för vi ska få rätta det själva om två veckor, då hon bara strukit under det som är fel. Sitter och letar efter flygbiljetter kring påsk, har redan bokat hemresan. Åker till Skavsta den här gången, där förmodligen pappa hämtar upp mig? Så jag är hemma på torsdag kväll, och åker tillbaka till Riga på måndag kväll.

Annars har vi en finfin vecka framför oss, då morgondagen är min sista egentliga skoldag för denna vecka. På onsdag har jag bara två föreläsningar i kemi och filosofi som jag & alla andra brukar skippa, för att dom är så fasansfullt förvirrande. Jag läser det hellre på egen hand. Torsdag & fredag så är lärarna på konferens, så då är vi helt lediga. Eller lediga, vi har tid till att plugga på egen hand. Det sägs att medicinarna här är de enda studenterna som skolkar från en lektion, av anledningen till att plugga något annat. Annars brukar orskaen vara någon helt annan.

Ska läsa om huvudet nu någon timma, då det är det vi ska ha prov på om två veckor. Och där vill jag lova, där finns det mycket att lära. Phu, i morgon så kommer jag att tillbringa eftermiddagen på anatomicentret.


Kommentarer
Postat av: Michaéla

Gud, jag skulle inte klara en hel vecka med allt som du har att göra! Måste säga att du gör det riktigt bra =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback